Pe motiv că guvernul a aprobat Master Planul ca şi condiţionalitate pentru a beneficia de fonduri din bugetul de stat şi că România riscă suspendarea/întreruperea sumelor structurale alocate în valoare de circa 2,48 miliarde euro pentru infrastructura feroviară, guvernul se grăbeşte să aprobe înfiinţarea Autorităţii de Reformă Feroviară.

Conform unei note de fundamentare privind înfiinţarea acestei agenţii, cheltuielile de personal pentru cei 50 de angajaţi sunt de aproximativ 4,8 milioane lei/an. Mai exact, cei 50 de specialişti ce urmează a fi angajaţi la Auoritatea de Reformă Feroviară vor avea un venit minim de 8.000 lei-brut/lună. Pe lângă cei aproximativ 4,8 milioane lei, bani numai pentru salariile minime ale salariaţilor AFR, specialiştii feroviari vor avea la dispoziţie 1,5 milioane lei/an pentru cheltuielile de funcţionare, plus încă 1 milion de lei bani decontaţi cu dotările. În nota de fundamentare a proiectului de ordonanţă de urgenţă privind înfiinţarea Autorităţii de Reformă Feroviară se precizează că 7 milioane de lei se vor suporta din fonduri structural pentru lefurile, funcţionarea şi dotările noii agenţii care va avea sediul în cadrul Ministerului Transporturilor.

Pentru cheltuielile de funcţionare necesare primului de an al Autorităţii de Reformă Feroviară se alocă din visteria statului, prin bugetul Ministerului Transporturilor 2 milioane lei, sumă care va fi utilizată pentru efectuarea de cheltuieli necesare obiectului său de activitate. Potrivit proiectului de ordonanţă, specialiştii AFR trebuie implementeze patru direcții de acțiune ale programului de reformă din sectorul feroviar.

–    Restructurarea reţelei de transport feroviar în sensul concentrării pe o reţea de transport eficientă astfel încât alocarea de fonduri pentru întreţinere, mentenanţă şi reparaţii curente să fie orientată pentru o reţea de transport feroviar sustenabilă din punct de vedere economic;

– Atribuirea contractelor de servicii publice pentru operarea pe linia de cale ferată pentru transportul public de călători să aibă loc numai pe bază de licitaţii organizate conform legii pentru operatorii de transport feroviar;

-Introducerea indicatorilor de performanţă care să stea la baza monitorizării contractelor de servicii publice legal încheiate;
-Introducerea unor programe de eficientizare a activităţilor desfăşurate în sectorul de transport feroviar, inclusiv pentru CFR SA

Sursa: mt.ro