Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a susținut miercuri că subvenția de 5.000 de euro oferită de statul român pentru achiziționarea unei mașini electrice, care costă în medie 25.000 de euro, este o măsură binevenită.

Mircea Fechet, despre modificările privind subvenția pentru mașini electrice

Declarația vine în contextul modificărilor recente în Programul Rabla, care au impus plafoane de prețuri și au redus semnificativ subvențiile pentru mașini electrice și hibride.

Mircea Fechet s-a declarat optimist în privința interesului românilor pentru mașinile prietenoase cu mediul, subliniind că subvenția de 5.000 de euro oferită de stat este o sumă importantă. El a subliniat că această subvenție poate face accesibile aceste mașini unui număr mai mare de consumatori.

Ministrul a declarat că rămâne de văzut câte mașini electrice vor fi finanțate, pentru că o subvenție mai mică înseamnă că același buget poate fi folosit pentru mai multe autovehicule. În opinia sa, interesul românilor va fi determinat de execuția bugetară, iar „la sfârșitul anului putem să tragem și această concluzie”.

„Eu sunt foarte optimist. Eu cred că 5.000 de euro nu sunt bani puțin. Pentru o mașină electrică, care astăzi costă și 25.000 de euro, poate și chiar mai jos poate fi cumpărată de acest preț, eu cred că 5.000 de euro pe care statul român ţi-i pune la dispoziție, sunt bineveniți. Mă bazez în continuare pe interesul românilor pentru mașini prietenoase cu mediul”, a afirmat ministrul Mediului.

Guvernul a redus subvențiile pentru mașinile electrice și hibride

Amintim că, Guvernul a luat decizia de a introduce plafoane de prețuri și de a reduce subvențiile pentru a asigura accesul la Programul Rabla de înnoire a parcului auto pentru o gamă mai largă de consumatori și pentru a eficientiza cheltuielile publice.

Astfel, subvențiile pentru mașini electrice și hibride plug-in au fost reduse semnificativ, iar eco-bonusurile au fost eliminate complet.

Conform noilor reguli, cei care optează pentru o mașină electrică vor primi doar 25.000 de lei de la stat, iar cei care aleg o mașină hibridă plug-in vor primi doar 13.000 de lei. În ceea ce privește Programul Rabla Clasic, sumele pentru casarea mașinilor și achiziționarea altora noi nu au fost modificate.

Aceste modificări în Programul Rabla reflectă eforturile Guvernului de a încuraja utilizarea mașinilor cu emisii reduse și de a încuraja tranziția către o mobilitate mai sustenabilă în România.