Programul Rabla Local 2023 începe luni, 31 iulie 2023

Rabla Local este un program prin care cetățenii românii își pot casa mașinile mai vechi de 15 ani, fără a avea obligaţia de a cumpăra una nouă în schimb. Ei primesc 3.000 lei cu condiția ca timp de trei ani de la obţinerea banilor să nu cumpere vreo maşină cu o normă de poluare mai mică de Euro 5.

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor va suporta 80% din buget, prin Fondul de Mediu, 20% fiind suportat de autoritatea publică locală. Atenție! Rabla Local 2023 se va desfăşura doar prin autorităţile publice locale care decid să participe la acest program.

Ce condiții trebuie să respecte românii care se înscriu în Programul Rabla Local 2023?

Persoanele fizice care se înscriu în acest program trebuie să respecte mai multe condiţii, printre care:

  • să aibă domiciliul sau reședința în România, pe raza primăriei la care face solicitarea;
  • să deţină un autovehicul uzat, cu o vechime mai mare sau egală cu 15 ani şi cu o normă de poluare Euro 3 sau mai mică;
  • maşina trebuie să fie înmatriculată pe numele solicitantului de cel puţin cinci ani;
  • să nu aibă restanţe la plata taxelor, impozitelor, amenzilor şi contribuţiilor către bugetul local şi cel de stat;
  • să nu aibă condamnări definitive pentru infracţiuni împotriva mediului; să nu folosească aceeaşi maşină pentru a obţine alte finanţări din alte programe.

Conform regulamentului, este considerată eligibilă mașina care îndeplinește cumulativ următoarele condiții:

  • este înregistrat în evidențele fiscale ale UAT solicitant;
  • la data participării în Program are o vechime mai mare sau egală cu 15 ani, calculată de la anul fabricației;
  • are norma de poluare Euro 3 și/sau inferioară;
  • conține componentele esențiale (motor, transmisie, tren de rulare, caroserie, șasiu, precum și echipamente electronice de gestionare a funcțiilor autovehiculului și dispozitive catalizator, dacă acestea au fost prevăzute din fabricație).

Etapele Programului Rabla Local 2023

Prima etapă este înscrierea primăriilor, respectiv depunerea cererilor de înscriere și a documentelor necesare de către primării pe site-ul AFM.

A doua etapă constă în publicarea rezultatelor pentru primăriile care au încheiat contracte. Acesta este momentul când se află ce primării participă în cadrul programului.

A treia etapă este înscrierea persoanelor fizice. Mai apoi, se va publica pe site-ul AFM anunțul de deschidere a sesiunii de înscriere pentru persoanele fizice și sumele alocate, urmată de înscrierea în aplicație a solicitanților de finanțare care au domiciliul pe raza primăriei acceptate în program.

Implementarea efectivă se va face de către primărie. Este vorba despre primirea și analiza dosarelor, cât și plata.