România va avea o nouă autostradă! Acordul oficial a fost semnat vineri, 24 iunie, între ministrul Transporturilor din Serbia şi omologul său român, Sorin Grindeanu.

Belgrad şi Timişoara, legate de o autostradă în lungime de 143 km

Este vorba despre acordul interguvernamental dntre Serbia şi România pentru construirea autostrăzii dintre Belgrad la Timişoara. Şoseaua de mare viteză va avea o lungime de 143 de kilometri.

Lucrările urmează să fie demarate în 2023, relatează agenţia sârbă de presă Tanjug.

Autostrada va lega oraşele sârbeşti Belgrad, Pancevo şi Vrsac cu oraşul românesc Timişoara.

Tomislav Momirovic, ministrul sârb al Construcţiilor, Transporturilor şi al Infrastructurii, a fost prezent vineri la Timişoara, unde a semnat acordul alături de Sorin Grindeanu, ministrul român al Transporturilor şi Infrastructurii.

„Drumurile construiesc prietenii mai puternice şi asigură o mai bună calitate a vieţii, iar în urma construirii unei autostrăzi noi, moderne, de la Belgrad la Timişoara, cele două oraşe vor fi la doar o oră de condus unul de altul”, a declarat ministrul Tomislav Momirovic.

Oficialul sârb a mulţumit României pentru sprijinirea Serbiei pe drumul său european, a anunţat într-un comunicat Ministerul Transporturilor de la Belgrad.

În documentul semnat astăzi la Timişoara de cei doi miniştri sunt specificate detaliile conectării autostrăzii Belgrad-Vatin din Serbia cu autostrada Timişoara-Moraviţa din România.

Semnarea acordului este extrem de importantă, deoarece marchează tranziţia spre un alt stadiu. Ruta era iniţial planificată ca drum expres, însă acum va deveni o autostradă modernă, a declarat şi ministrul Sorin Grindeanu.

Sorin Grindeanu, despre lucrările de pe Autostrada Transilvania

Ministrul român al Transporturilor, Sorin Grindeanu, a oferit, zilele acestea, mai multe detalii şi despre mersul lucrărilor pe autostrada Transilvania.

„Mobilizare foarte bună a constructorului român pe șantierul secțiunii Nădășelu- Zimbor a Autostrăzii Transilvania!

Aproximativ 1000 de muncitori și 400 de utilaje lucrează acum în șantier.

Pe tronsonul cu o lungime de 30 de km stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 34%.

Circulația pe această secțiune, finanțată prin PNRR, trebuie deschisă la începutul anului 2024”, scria Sorin Grindeanu într-un prim mesaj postat joi pe Facebook.

„Lucrările pe șantierul Secțiunii Nușfalău – Suplacu de Barcău (Autostrada Transilvania) au ajuns la un stadiu fizic de 28%.

Constructorul turc a fost obligat să crească mobilizarea pentru a recupera întârzierile înregistrate până acum (20% față de graficul stabilit în contract).

În prezent, 462 de muncitori (cu 173 de utilaje) lucrează, în două schimburi, la terasamente și la structurile podurilor și pasajelor.

Lucrările pe cei 13,55 de km au început în februarie 2021 și, potrivit graficului asumat, trebuie să fie finalizate în prima parte a anului viitor.

Contractul pentru proiectare și execuție, în valoare de peste 76 de milioane de euro (fără TVA) a fost semnat în septembrie 2020 și este finanțat prin POIM 2014-2020”, se arată într-un alt mesaj postat vineri.