STS a finalizat configurarea noii funcționalități pentru apelurile 112 – VoLTE
Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS), în colaborare cu mai mulți operatori de comunicații electronice mobile, a finalizat cu succes configurarea și testarea VoLTE Emergency Call, noua funcționalitate destinată apelurilor către Serviciul de Urgență 112.
În prezent, aceasta este într-o fază pilot și urmează să fie disponibilă la nivel național.
”Tehnologia VoLTE aduce o serie de îmbunătăţiri pentru primirea şi procesarea comunicaţiilor de urgenţă efectuate la 112 de pe telefoane mobile, însemnând reducerea timpilor pentru transferul apelurilor de la cetăţeni către Serviciul de urgenţă 112 şi informaţii de localizare mai fiabile şi mai precise.
Pentru operaţionalizarea acestei noi facilităţi, în prima etapă, specialiştii şi inginerii STS şi ai operatorilor de telefonie mobilă au testat funcţionarea sistemului, în laborator şi prin trafic simulat în diferite condiţii, utilizând mai multe tipuri de terminale mobile şi adaptând permanent configuraţiile pe baza datelor de trafic astfel generate”, se arată într-un comunicat de presă, de marţi, al STS.
Teste pilot cu apeluri reale de urgență prin VoLTE
Conform informațiilor disponibile, în prezent se desfășoară teste pilot cu apeluri reale de urgență prin VoLTE, care sunt preluate de serviciul 112. Rezultatele acestor teste indică o reducere a timpului necesar pentru ca apelurile de urgență să ajungă la 112 și o îmbunătățire a preciziei informațiilor de localizare.
”VoLTEEmergencyCall va fi operaţionalizat la nivel naţional pentru toate reţelele 4G, după ce operatorii de telefonie mobilă vor finaliza toate configuraţiile specifice, iar activităţile pilot cu trafic real la 112 vor valida funcţionarea optimă.
În prezent, Digi România şi Orange se află într-un stadiu avansat de configurare şi testare a acestei noi facilităţi”, se mai precizează în comunicat.
Telefonul mobil trebuie să fie compatibil cu acest serviciu
Cetățenii nu trebuie să facă nimic suplimentar pentru a apela Serviciul de urgență 112 prin tehnologia VoLTE, cu condiția ca telefonul mobil să fie compatibil cu acest serviciu. VoLTE utilizează rețele IP pentru a iniția apelurile de urgență, asigurând o conexiune directă cu 112.
În plus, tehnologia permite transmiterea unor informații mai precise despre locația apelantului, cu acoperire mai detaliată, și facilitează utilizarea conexiunilor de date în timpul apelului.
”Activarea acestei facilităţi a însemnat un proces complex de adaptare a reţelelor de comunicaţii mobile atât din punct de vedere al standardelor, cât şi al arhitecturilor existente, precum şi aplicarea unor noi configuraţii la nivelul Serviciului de urgenţă 112.
De asemenea, au fost realizate documentări tehnice aprofundate, au fost propuse soluţii care au fost evaluate, respectiv validate şi, nu în ultimul rând, a fost completată legislaţia naţională în domeniu, inclusiv la nivelul normelor tehnice emise de ANCOM”, transmite STS.