In timp ce, la Stockholm, guvernul suedez decide ca Saab nu mai este nimanui de folos, la Geneva se va lansa in martie noul model 9-3X – un nou membru al gamei 9-3 care „va fi disponibil începând cu anul 2010”, se arata in comunicatul companiei.

9-3X aduce laolalta pentru prima data un motor BioPower turbo de 2 litri (210 CP/ 155 kW/ 300 Nm) cu XWD, combinând posibilitatea alimentării cu bioetanol şi tractiunea integrala. De asemenea, modelul vine cu o cutie de viteze manuală cu şase trepte. Ca parte a strategiei de dimensionare optima a producatorului suedez, maşina este disponibila si cu un motor turbo de 2 litri pe benzina, cu performanta similara. Motorul pe benzina este prevazut cu transmisie manuala sau automata cu sase trepte.

Varianta pe motorina, un motor turbo în doua trepte 1.9 TTiD (180 CP/ 132 kW/400 Nm) cu tractiune fata, emite mai putin de 145 grame de CO2 pe kilometru. Si acest motor va fi disponibil cu transmisie manuala sau automata. Spre deosebire de alte modele, această varianta 9-3X are sasiul inaltat cu 20 mm mai sus decat variantele 9-3 obişnuite cu tractiune fata.

Compania se confrunta cu grave probleme dupa ce General Motors a declarat ca nu mai este interesat sub nicio forma de Saab, iar executivul suedez a afirmat ca nu este dispus sa preia compania care inregistreaza pierderi din ce in ce mai mari.