Ryanair, deja cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa cu o cotă de piaţă de aproximativ 15%, a precizat că va prelungi durata de funcţionare pentru un număr de 40 de avioane în ideea de a duce flota sa de avioane Boeing 737 la 585 unităţi până în 2024. 

În primele şase luni ale exerciţiului fiscal în curs, Ryanair a realizat un profit net de 1,17 miliarde de euro. Compania irlandeză intenţionează să dea prioritate cotei de piaţă în raport cu marja de profit şi să îşi majoreze capacităţile cu aproximativ 13% în iarna aceasta comparativ cu o creştere medie de 9% la nivelul întregii industrii. 

"Companiile aeriene clasice din UE sunt pe poziţii defensive, se restructurează, ceea ce creează mai multe oportunităţi pentru Ryanair, în special pe marile aeroporturi. Cea de-a doua jumătate a anului va fi o perioadă dificilă într-un context de preţ defavorabil dar ţinând cont de avantajul nostru enorm în ceea ce priveşte costurile comparativ cu orice alt transportator din Europa, Ryanair este bine poziţionată pentru a urma o strategie de creştere puternică", a declarat directorul general Michael O'Leary. 

Ryanair şi-a extins afacerile prin încheierea unor acorduri financiare cu micile aeroporturi îndepărtate de centrele oraşelor dar luni a anunţat că până la sfârşitul acestui an va începe să deservească în primul rând marile aeroporturi, ceea ce înseamnă că va creşte presiunea pe companiile clasice. Ryanair a mai informat luni că până în luna februarie îşi va recompensa acţionarii cu 550 milioane de euro prin programe de răscumpărări de acţiuni. 

Ryanair operează zboruri pe 21 de rute de pe aeroporturile din România şi estimează că în 2017 va transporta peste 1,9 milioane de pasageri în România, în creştere cu peste 30% raportat la 2016.