Masinile straine au inregistrat in Rusia, in primele luni ale anului, vanzari cu 43% mai mari decat in perioada similara a anului precedent. In total, in Rusia s-au vandut 1,43 milioane de unitati. Trebuie precizat ca in calculul facut de rusi intra toate marcile de provenienta straina, chiar daca autovehiculele (sau macar parti componente) sunt produse pe plan intern.

Astfel, in ordinea vanzarilor, pe primul loc se afla Chevrolet cu 159.400 de masini si o crestere de 39% fata de anul trecut. Hyundai ocupa al doilea loc, cu 143.300 de masini si o crestere spectaculoasa, de 78%. Podiumul este inchis de Ford, cu 128.800 de autovehicule, si o rata de crestere ceva mai modesta, de “doar” 22%. Toyota ocupa urmatorul loc, la o mica distanta de Ford, avand in palmares 127.200 de bucati vandute. La o distanta ceva mai mare este Nissan, ocupantul locului cinci, care vine tare din urma, avand o crestere de 44%. Desi nu au marcat puncte consistente la capitolul vanzari, nereusind sa se plaseze intre primele cinci, trebuie totusi mentionate BYD (provenita din China) si Honda, deoarece ocupa primele doua locuri in topul cresterii vanzarilor, cu 250%, respectiv 150%.

Intr-un clasament al modelelor, ordinea este urmatoarea: Ford Focus, Chevrolet Lacetti, Renault Logan (din motive de marketing, modelul nu a fost lansat in Rusia sub brandul Dacia; este cunoscut la noi, dar practic anonim pe plan international pana la aparitia Logan), apoi Hyundai Accent si Mitsubishi Lancer X.