“În 2014, pe segmentul mobil, tehnologia 4G este viitorul, în timp ce pe segmentul fix este fibra optică. Împreună, ele reprezintă o combinaţie câştigătoare pe care Romtelecom şi Cosmote România o vor fructifica prin capitalizarea sinergiilor fix-mobil. (…) În ceea ce priveşte investiţiile pentru 2014, acestea vor ajunge la aproximativ 170 milioane de euro pentru Romtelecom şi Cosmote, în special în creşterea vitezei şi în digitalizarea reţelei fixe”, au declarat, reprezentanţii Romtelecom şi Cosmote România.

Potrivit surselor citate, în 2013, industria de telecom din România a fost dominată de tehnologia 4G şi de creşterea vitezelor pentru reţeaua de date 3G. O altă tendinţă importantă a sectorului a fost comunicarea nelimitată inclusă în ofertele pentru clienţii cu abonament şi cu cartelă preplătită. “Romtelecom şi Cosmote au pus accent pe capitalizarea continuă a sinergiilor fix-mobil, reprezentând împreună un furnizor complet de servicii telecom şi de divertisment. Mai mult, pe segmentul fix, Romtelecom şi-a consolidat poziţia ca furnizor de pachete cu servicii TV, internet şi voce, urmărind să livreze în acelaşi timp şi o experienţă de utilizare integrată. Pe segmentul business, implementarea soluţiilor de tip cloud a început să câştige teren”, apreciază reprezentanţii celor doi operatori de telecomunicaţii.

În opinia acestora, 2013 a fost un an cu schimbări importante pentru piaţa de telecom din România, fiind unul în care operatorii au obţinut licenţele de telefonie mobilă.

“În primul rând, a fost anul în care operatorii au obţinut licenţele de telefonie mobilă. Mai mult, o evoluţie importantă pentru piaţa de telecom din România a fost disponibilitatea comercială a serviciilor 4G, cea mai nouă tehnologie care oferă acces la internet mobil de mare viteză şi care a dominat prima jumătate a anului. În a doua jumătate a lui 2013, au avut loc schimbări importante în ceea ce priveşte propunerea de scădere a tarifelor de interconectare de către ANCOM, care, dacă va fi implementată, va avea un impact major asupra veniturilor şi investiţiilor operatorilor”, au spus cei doi reprezentaţi.

Numiri comune la şefia cele două companii

“Aceste numiri sunt în concordanţă cu obiectivul nostru – de a avea o abordare unitară, coerentă pentru cele două companii. Astfel, se creează premisele pentru o organizaţie puternică şi eficientă, care va aduce un plus de valoare clienţilor noştri”, a arătat Nikolai Beckers, CEO Romtelecom şi Cosmote România, care a preluat conducerea celor două companii de telecomunicaţii la 1 aprilie 2013.

Romtelecom este o societate pe acţiuni oferind servicii complexe pe piaţa de comunicaţii, de la telefonie fixă la Internet, televiziune digitală, IPTV, servicii combinate de date şi voce. Compania a raportat, pentru trimestrul al treilea al acestui an, venituri de 152,6 milioane euro, cu 0,6% mai reduse faţă de cele din perioada similară a anului trecut.Veniturile din serviciile de Internet au crescut cu 3,8% în trimestrul al treilea 2013, iar numărul de abonaţi a înregistrat, de asemenea, o tendinţă ascendentă de 4,8% faţă de aceeaşi perioadă din 2012.

Numărul clienţilor de Internet a depăşit 1,23 milioane în trimestrul al treilea, respectiv 1,32 milioane pentru TV, iar cel al abonamentelor a ajuns la 4,8 milioane. Scăderea abonaţilor de voce s-a stabilizat la 3,8% în trimestrul al treilea 2013, mai mică decât cea raportată pentru trimestrul II 2013.

Acţionarii Romtelecom sunt OTE International, care deţine 54,01% din capitalul companiei, şi statul român prin MSI care deţine 45,99% din capital. În data de 18 decembrie, Ministerul pentru Societatea Informaţională a anunţat consultantul selectat pentru finalizarea privatizării Romtelecom, acesta fiind consorţiul format din SSIF Swiss Capital, UBS Limited, Muşat şi Asociaţii SPARL şi BT Securities.
Divizia de telefonie mobilă, Cosmote, este prezentă pe piaţa românească prin Cosmote România, societate deţinută de grupul OTE prin Romtelecom (30% din acţiuni) şi Cosmote Grecia (70% din titluri). Baza de clienţi business a Cosmote a crescut în primele nouă luni ale acestui an cu 14,4%, faţă de aceeaşi perioadă din 2012, numărul total de clienţi ai companiei, inclusiv Zapp, ajungând la 6,1 milioane, la finele lui septembrie, din care 25,4% abonaţi.
Veniturile totale ale companiei în trimestrul al treilea 2013 au atins 116 milioane de euro. EBITDA pro-formă (câştigurile operaţionale înaintea dobânzilor, taxelor şi amortizărilor) a atins valoarea de 33 milioane de euro, în scădere cu 3,5%, comparativ cu perioada similară din 2012. Marja EBITDA a ajuns la 28,4%, în timp ce veniturile din servicii au fost cu 2,9% mai mari comparativ cu trimestrul III 2012, ca urmare a creşterii veniturilor din serviciile de date. Deutsche Telekom controlează 40% din acţiunile Hellenic Telecommunications Organization – OTE, care, la rândul său, deţine 54,01% din Romtelecom.
Sursa: Agerpres