Pe primul loc se clasează ucrainienii, cu 20 de ore petrecute online pe săptămână. Românii sunt urmaţi în top de turci, cu o medie de 18,3 petrecute pe Internet săptămânal.

"La nivelul activităţilor desfăşurate online, românii sunt şi printre cei care folosesc cel mai mult mesageria instant. Ei folosesc servicii de mesagerie instant cu 60% mai mult pentru a comunica online decât media europeană a utilizatorilor de Internet. E-mailul este folosit de aproximativ întreaga populaţie de origine cehă cu acces la Internet, iar reţelele sociale profesionale sunt utilizate de mai mult de 90% dintre portughezi", informează studiul citat.

Potrivit acestuia, în ceea ce priveşte clasamentul celor mai activi europeni în mediul online, danezii fac recenzii şi dau feedback după utilizarea anumitor produse şi servicii de două ori mai mult decât media înregistrată la nivelul întregii Europe.

"Grecii sunt cei care folosesc cel mai mult blogurile – ei scriu pe blog de două ori mai mult decât media europeană. Bulgarii fac cele mai multe apeluri telefonice online, utilizând servicii cum ar fi Skype-ul, cu 89% mai mult decât utilizatorul mediu european. Generaţia de peste 55 ani este din ce în ce mai activă pe Internet. 36% dintre europenii cu vârste de peste 55 de ani navighează pe Internet şi petrec aproximativ 10,4 ore pe săptămână online. 84% dintre aceştia fac cumpărături online zilnic, iar 79% folosesc e-mailul în fiecare zi. Cei mai mulţi dintre utilizatorii europeni de peste 55 ani conectaţi la Internet vizitează preponderent site-uri de ştiri (77%) şi se uită la televizor online (34%)", se arată în document.

În ceea ce priveşte navigarea pe Internet de pe mobil, aceasta a crescut cu 42% faţă de 2010 la nivel european. În prezent, 68% dintre europeni deţin un mobil cu acces la Internet, dintre care 44% folosesc un smartphone. În Marea Britanie, 6 din 10 englezi sunt posesori de smartphone. Vârsta a 60% dintre deţinătorii europeni de smartphone este de sub 35 de ani.

"50,9% dintre europenii cu acces la Internet folosesc o tabletă pentru a sta online şi petrec, în medie, 9,3 ore pe săptămână conectaţi la Internet de pe tabletă. Europenii care petrec cel mai mult timp online de pe tabletă sunt norvegienii (26%), urmaţi îndeaproape de britanici (25%). Timpul petrecut online de către europenii cu acces la Internet a crescut cu 15% din 2010, situându-se în prezent la o valoare de 14,8 ore pe săptămână. Timpul petrecut pe Internet este în continuare devansat de cel petrecut în faţa televizorului, respectiv 16,8 ore săptămânal", conform studiului Mediascope.

La nivel european, există 426,9 milioane de utilizatori de Internet, ceea ce reprezintă 65% din totalul populaţiei europene. Numărul acestora a crescut cu 19% faţă de anul 2010.

Mediascope este considerat standardul European în materie de cercetare cross-media în rândul consumatorilor. Mediascope Europe oferă informaţii despre consumul utilizatorilor de internet, radio, TV, telefon mobil, ziare şi reviste – inclusiv evoluţia media multi-tasking.

IAB România a fost creată în anul 2006 şi reuneşte cele mai importante companii din domeniul publicităţii pe internet: regii de media, agenţii de publicitate, furnizori de servicii în domeniul publicităţii online, publisheri autohtoni şi filiale internaţionale. Asociaţia IAB România este o asociaţie profesională, fără scop lucrativ, neguvernamentală, apolitică şi autonomă, care îşi propune să protejeze şi să promoveze interesele profesionale şi investiţiile realizate pe piaţa de publicitate online din România, să elaboreze standarde ale industriei şi să creeze cadrul pentru autoreglementare. Asociaţia IAB România este membru al asociaţiei IAB Europe, participând ca membru fondator la reconfigurarea acestei asociaţii în 2008.

IAB Europe este o federaţie a IAB-urilor naţionale şi o asociaţie de afaceri din toată Europa. Scopul său este să promoveze creşterea pieţelor de maketing interactiv din Europa prin evenimente, parteneriate şi comunicare, să protejeze interesele industriei printr-un program activ de public affairs şi să demonstreze valoarea pieţei prin cercetări şi educare.
Sursa: Agerpres