Cu această ocazie, Gabriela Folcuț a venit cu o serie de explicații legate de cele mai importante riscuri. Ea a vorbit despre posibilitățile pe care ar trebui să le ia în calcul persoanele care intenționează să acceseze un împrumut. De asemenea, Folcuț a venit cu mai multe detalii despre demersurile recomandate în cazul apariției unor dificultăți financiare.

În primul rând, ea s-a referit la riscurile asociate unui credit și a amintit de riscul cursului de schimb. Asta în în situația în care cetățenii accesează un credit într-o altă monedă decât cea în care își câștigăm veniturile.

Riscuri peste riscuri. Ce trebuie să știi dacă ai luat credit de la bancă

Conform celor spuse de Folcuț, riscul de dobândă există, în cazul unui credit cu dobândă variabilă, chiar dacă aceasta devine variabilă după o perioadă de timp. Apoi, a amintit de riscul pierderii și de posibilitatea diminuării veniturilor. „E bine să fim extrem de vigilenți încă de la început”, a spus directoarea executivă a Asociației Române a Băncilor .

În contextul economic actual, caracterizat printr-o tendință de majorare a dobânzilor, Gabriela Folcuț subliniază cât de important este să ca românii și guvernanții să dea dovadă de cumpătare:

„Dacă se întâmplă să crească dobânda, cum s-a văzut deja că a crescut și ROBOR-ul, și indicele IRCC – care probabil va crește în trimestrul al patrulea – e bine să fim precauți și să vedem dacă avem capacitatea să achităm acest credit”, a mai spus ea.

Totodată, în cazul apariției unor dificultăți temporare în ceea ce privește rambursarea împrumutului, ea vine cu recomandarea inițierii unui dialog prompt cu instituția bancară: „În situația în care avem dificultăți temporare la achitarea unui credit, ne adresăm imediat băncii, care să ne ofere o măsură de restructurare a creditului”.

Un dialog deschis cu banca

Prin urmare, Gabriela Folcuț recomandă ca oficialii să trateze instituția bancară ca pe un colaborator dispus să asculte și să colaboreze. Ea este de părere că, pe mai departe, este deosebit de important ca guvernanții ți autoritățile să mențină o comunicare deschisă și din timp cu banca.

Nu ar trebui să se aștepte momentul critic pentru a identifica o rezolvare și a beneficia de susținere. În situația în care banca nu propune o soluție adecvată, consumatorii pot apela la o alternativă gratuită.

„Dacă avem o indisponibilitate financiară temporară, ne adresăm imediat băncii.

În situația în care la bancă nu am găsit o soluție care să ne ajute, ne putem adresa CSALB, care este Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor din domeniul bancar, unde se rezolvă litigiile în mai puțin de 90 de zile și gratuit pentru consumator”, a concluzionat Gabriela Folcuț la Antena 3 CNN.