O creştere mai mare în rândul statelor membre ale Uniunii Europene a fost înregistrată doar în Ungaria (7,7%).

În zona euro, comerţul cu amănuntul a crescut cu 1,4% în ritm anual, în timp ce în Uniunea Europeană s-a înregistrat un avans de 2,3%. Comerţul cu amănuntul în UE 28 a fost influenţat de faptul că vânzările de produse non-alimentare au crescut cu 2,8%, în timp ce vânzările de combustibili au crescut cu 2,1% iar vânzările de alimente, băuturi şi ţigări s-au majorat cu 2%. 

În luna mai 2018, comparativ cu luna aprilie 2018, comerţul cu amănuntul în România a înregistrat o creştere de 2,1%, creşteri mai mari în Uniunea Europeană fiind înregistrate doar în Portugalia (4,7%), Letonia (3,4%), Slovenia (3,1%), Belgia şi Estonia, ambele cu un avans de 2,9%. Comerţul cu amănuntul, de la o lună la alta, a stagnat în zona euro şi a crescut cu 0,3% în UE 28, în principal ca urmare a faptului că vânzările de produse non-alimentare au crescut cu 1,5%, în timp ce vânzările de alimente, băuturi şi ţigări au înregistrat o creştere de 0,5%. 

În cazul României, Institutul Naţional de Statistică (INS) a informat anterior că la nivelul lunii mai 2018 vs mai 2017, cifra de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a înregistrat o creştere cu 6,4%, ca serie brută, respectiv cu 6,6%, ca serie ajustată. În ceea ce priveşte volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), în luna mai din acest faţă de aprilie, a crescut, ca serie brută, cu 4,1% iar ca serie ajustată, a crescut cu 2,1%, în mai faţă de luna anterioară.