Autorizație emisă pentru Lotul 3 din Drumul Expres Arad–Oradea
Ministerul Transporturilor a anunțat recent semnarea autorizației de construire a Lotului 3 pentru Drumul Expres Arad–Oradea, un segment crucial în dezvoltarea rețelei rutiere din vestul României.
Proiectul acoperă traseul dintre kilometrii 73+400 și 120+470 și are o valoare estimată de execuție de 3,54 miliarde de lei. Conform oficialilor, această etapă vine după finalizarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic.
În prezent, contractul pentru execuție se află în faza de reevaluare, urmând desemnarea unui câștigător și semnarea contractului de lucrări.
Ministrul Transporturilor, Ciprian Neacșu, a transmis public că noua infrastructură rutieră va contribui semnificativ la îmbunătățirea traficului din vestul țării.
Traseul Drumului Expres va străbate județul Arad, trecând prin mai multe localități precum Chișineu-Criș, Șimand, Macea, Zimandu Nou, Șofronea și Municipiul Arad.
Acest proiect face parte din rețeaua europeană de transport TEN-T și implică colaborarea dintre mai multe instituții locale și naționale.
„Undă verde pentru construcția Lotului 3 din Drumul Expres Arad–Oradea!
A fost semnată și este publicată pe site-ul MTI #autorizația de construire pentru Lotul 3 (km 73+400 – km 120+470) al Drumului Expres Arad–Oradea – un proiect cu o valoare de execuție estimată la 3,54 miliarde lei, care va schimba în bine traficul din vestul țării.
Autorizația de Construire a fost eliberată în baza contractului anterior pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic.
Urmează stabilirea unui câștigător al contractului pentru execuție, aflat acum în faza de reevaluare și bineînțeles semnarea contractului (FIDIC Roșu).
Traseul acestui nou drum de mare viteză va tranzita județul Arad și va trece prin Chişineu-Criş, Șimand, Macea, Zimandu Nou, Șofronea și Municipiul Arad”, a scris Ciprian Șerban pe Facebook.
Infrastructură complexă și lucrări specializate pentru vestul țării
Lucrările prevăzute pentru Lotul 3 al Drumului Expres includ elemente complexe de infrastructură. Se vor construi 20 de pasaje și 9 poduri, precum și noduri rutiere esențiale pentru distribuirea eficientă a traficului.
De asemenea, proiectul prevede instalarea sistemelor de iluminat și siguranță rutieră, dar și lucrări dedicate protecției mediului și gestionării scurgerii apelor. Pentru zonele cu terenuri dificile, sunt planificate consolidări specifice care să asigure durabilitatea traseului.
Durata contractuală de execuție a fost stabilită la 24 de luni. Conform declarațiilor ministrului Ciprian Neacșu, implementarea acestui proiect a fost accelerată prin măsuri de simplificare a procesului birocratic.
„Simplificăm procedurile, ca să putem emite cu celeritate autorizațiile de construire, cu respectarea condițiilor legale”, a precizat acesta.
Autorizația a fost deja publicată pe site-ul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.
Modernizarea DN13 în Brașov: Extindere la patru benzi și reducerea riscului de inundații
În paralel cu proiectul din vestul țării, administrația locală din Brașov face pași concreți pentru extinderea DN13, la ieșirea spre Târgu Mureș.
Potrivit autorităților, Comisia de Circulație a aprobat documentația privind extinderea drumului la patru benzi, pe tronsonul dintre strada Baciului și ieșirea din oraș.
Lucrările includ și reconfigurarea podului peste râul Ghimbășel, cu extinderea rampei și sporirea deschiderii dintre cele două maluri.
Primarul municipiului Brașov, George Scripcaru, a subliniat importanța acestui proiect pentru traficul local și siguranța populației.
,,Cei care circulă în zonă văd ambuteiajele create de faptul că DN 13, Calea Feldioarei, este la 4 benzi până la strada Baciului, după care drumul se îngustează la o bandă pe sens, ceea ce ne creează mari probleme. Pe lângă această necesitate, acolo avem și situația podului peste Ghimbășel (…)
Odată cu realizarea acestor lucrări, rezolvăm două probleme ale zonei, vom fluidiza traficul și, prin reconfigurarea podului și mărirea deschiderii între cele două maluri, vom reduce și riscul inundaților în zonă”, a precizat primarul municipiului Brașov George Scripcaru.
Investiția este considerată necesară, având în vedere ambuteiajele frecvente și vulnerabilitățile infrastructurale existente.
Proiectare avansată și termene clare pentru finalizarea documentației
Documentația tehnică pentru lucrările din Brașov este realizată de compania SC Bridge Consult. Firma are termen de finalizare începutul lunii septembrie, iar valoarea totală a contractului pentru proiectare este de 266.977,97 lei, la care se adaugă TVA.
Acest pas este esențial pentru demararea ulterioară a lucrărilor de execuție, care vor începe după finalizarea documentației și obținerea tuturor avizelor necesare.
Conform autorităților, extinderea DN13 și reconfigurarea podului sunt măsuri urgente, menite să răspundă problemelor semnalate constant de locuitorii zonei.
În prezent, drumul național este la patru benzi doar până în dreptul străzii Baciului, unde traficul se îngustează la o bandă pe sens. Această tranziție creează blocaje frecvente, în special în orele de vârf.