În schimb, în zona euro comerţul cu amănuntul a înregistrat o creştere peste aşteptări, de 1,4%, iar în Uniunea Europeană s-a înregistrat o creştere de 1,2%. De altfel, în rândul celor 28 de state membre UE, comerţul cu amănuntul a crescut în 19 ţări şi a scăzut doar în două state: Malta (minus 2,1%) şi România (minus 0,3%).

Aceasta este cea mai mare creştere de la o lună la alta a comerţului cu amănuntul înregistrată de zona euro în ultimii 12 ani, depăşind cu mult estimările analiştilor care se aşteptau la o creştere de 0,2%. Creşterea lunară a vânzărilor cu amănuntul a fost stimulată de vânzările de produse non-alimentare (exceptând combustibilii), care au crescut cu 1,9%.

În ritm anual, luna noiembrie 2013 comparativ cu luna noiembrie 2012, comerţul cu amănuntul a înregistrat o creştere de 1,6% în zona euro şi o creştere de 2% în Uniunea Europeană. În acest caz România se numără printre cele 18 state membre în care comerţul cu amănuntul a crescut în ritm anual. Cele mai mari creşteri au fost înregistrate în Luxemburg (12,6%), Polonia (7,2%) şi Bulgaria (6,2%). În România comerţul cu amănuntul a crescut cu 1,9% în ritm anual.

Potrivit cifrelor comunicate de Institutul Naţional de Statistică (INS), volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată, a scăzut cu 0,2% în luna noiembrie 2013, comparativ cu luna precedentă, datorită scăderilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-0,6%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (-0,5%).

Comparativ cu luna noiembrie 2012, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul, ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, a înregistrat o creştere cu 0,1% datorită creşterii vânzărilor de produse nealimentare (+5,6%) şi la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+1,2%). AGERPRES