În medie, o persoană petrece 45 de minute într-un supermarket dacă are o listă de cumpărături bine stabilită și se mișcă repede. Lucru observat de comercianți în timpul săptămânii. În weekend, însă, ritmul se schimbă, media transformându-se în 90 de minute. Pentru fiecare minut pe care un client îl petrece la cumpărături, peste această medie, retailerul are de câștigat. Ei bine,  care sunt astăzi factorii principali care contribuie la creșterea vânzărilor?

Lansarea unor promoții

Nimic nu atrage mai bine un client într-un magazin ca promoțiile. Și, dacă s-ar putea ca pe lângă un produs cumpărat, al doilea să fie gratuit, atunci chiar că ar fi perfect. Pentru cumpărător, bineînțeles. În goana lor nebună după volum, comercianții au inventat, în ultimii ani, tot felul de instrumente de marketing, profitând de clienții iubitori de chilipiruri. Și nu, chiar nu contează dacă produsul respectiv nu are o calitate foarte bună, prețul este aproape întotdeauna primul care dictează în mintea consumatorului. „În zilele cu promoții, numărul cumpărătorilor crește cu peste 30%“, spune Mădălina T., manager de magazin. 

Organizarea de tombole  și concursuri

Ca și în primul caz, și partea aceasta merge pe același principiu: „se dă ceva gratis“. Cu o diferență: „Dacă promoțiile se aplică în fiecare zi, pentru diverse produse, de această dată vorbim de cel mult un eveniment pe săptămână. Cu excepția sărbătorilor, când politica se schimbă, iar premiile sunt mult mai consistente“, adaugă Mădălina T. Mai pe înțelesul tuturor, la o tombolă, companiile își pot răsplăti clienții „cu mașini, cu electrocasnice sau vacanțe exotice“. 

Punerea în valoare a produselor de la raft

Oricât de diversificată ar fi oferta, dacă vizual nu atrage, atunci s-a terminat povestea cu vânzările uriașe. Marile rețele de supermarketuri cunosc foarte bine lucrul acesta și explotează la maximum nevoia de „atracție vizuală“ pentru clienți. „Sănătatea raftului“, termen des folosit între designerii comercianților, sparge tiparele în mintea consumatorului și dictează decizia de cumpărare. Statisticile spun că peste 70% dintre cei care fac cumpărături se decid pe loc, în fața raftului, îmbunătățirea parametrilor vizuali fiind foarte importantă. 

Investițiile susținute în online

Deși publicul din România nu este la fel de activ în online ca cel din Europa de Vest, de exemplu, totuși online-ul a avut o creștere rapidă în ultimii trei ani. Așa că, cine nu este și în online cu cel puțin un magazin, va pierde, cu siguranță, acea nișă a clienților care cumpără folosind site-urile. Astăzi, acest segment a dinamizat consumul și a determinat companiile să schimbe ideile în realizarea strategiilor de dezvoltare. 

Mai multe opțiuni de plată

Telefoanele inteligente vor fi tot mai des folosite, în următorii doi-trei ani, pentru achiziționarea unor produse. De aici, și nevoia comercianților de a investi în terminale noi de plată. În primăvara acestui an, Carrefour chiar a anunțat că, la casele de marcat, clienții își pot plăti cumpărăturile direct de pe smartphone, prin aplicația mobilPay Wallet, serviciul fiind introdus în magazinele din toata țara. De asemenea, potrivit unui studiu realizat de Gfk, aproximativ 10% dintre români au plătit, în ultimul timp, cu ajutorul unui smarthphone.