Primele trei acorduri din cadrul acestui program au fost semnate cu Electrica, Schneider Electric şi Siemens, cu ocazia Zilei Internaţionale a Mediului. Conform companiei franceze, în perioada următoare va urma semnarea altor parteneriate similare cu companii implicate în domeniul energetic.
Deocamdată, prima etapă constă doar în înfiinţarea unei echipe comune de lucru. Compus din experţi din partea Renault şi reprezentanţi ai celor trei companii, grupul de lucru mixt va dezvolta în următoarele trei luni un plan complet şi viabil pentru implementarea şi întreținerea rețelei de încărcare pentru vehiculele electrice.
Conform lui Fabrice Cambolive, director general Renault Commercial Roumanie, compania sa și-a luat „un angajament ferm în domeniul mobilității electrice în România, asumându-ne în același timp responsabilitatea de a susţine dezvoltarea unei infrastructuri adecvate pentru vehiculul electric. În acest sens, crearea unei rețele de parteneri puternici, precum Schneider Electric, Siemens şi Electrica, cu aceeași viziune sustenabilă, constituie un element cheie în strategia noastră de business în România.”
La finalul lunii aprilie, Renault a organizat primul Roadshow 100% electric în România. Timp de cinci zile, reprezentanții mass-media, liderii de opinie, personalități din domeniul motor-sport și partenerii Renault au avut ocazia să testeze modelele Fluence Z.E. și Kangoo Z.E. printr-o serie de încercări dinamice organizate în zona centrală a Bucureștiului, în condiții de trafic normal. Printre participanți s-au numărat Laszlo Borbely (Ministrul Mediului și Pădurilor), Henri Paul (Excelenta Sa, Ambasadorul Franței în România), precum și vedete locale din domeniul artistic și sportiv.
Pe parcursul celor cinci zile de Roadshow, au fost efectuate peste 240 de încercări dinamice. Împreună cu Nissan, Renault are ca obiectiv să devină liderul în mobilitatea zero-emisii, şi anume, primul constructor de maşini care să vândă o gamă completă de vehicule electrice la un preţ accesibil pentru un număr cât mai mare de persoane. Anul acesta va fi un capitol decisiv din istoria Renault prin lansarea a trei modele electrice, Fluence Z.E., Kangoo Z.E. şi Twizy, urmate de Zoe în 2012.
Până în prezent, la nivel mondial, Alianţa Renault – Nissan a încheiat mai mult de 90 de parteneriate cu oraşe, organizaţii, alţi parteneri cheie pentru a pregăti pieţele şi infrastructura necesară pentru o adoptare de succes a maşinilor electrice în lume. Obiectivul Alianţei Renault Nissan este de 1,5 milioane de maşini electrice vândute la nivel global până în 2016. Începând cu anul 2015, Alianţa va avea o capacitate de producţie de 500.000 de vehicule pe an.