Duster este una din forţele care stau la baza creşterii internaţionale a grupului Renault şi totodată cel mai bine vândut model Renault la nivel mondial. Duster este disponibil, în prezent, în peste 100 de ţări din întreaga lume, fie sub marca Renault fie sub marca Dacia.

'Duster este o poveste de succes la nivel global', a explicat directorul Programului Entry de la Renault, Arnaud Deboeuf. 'Sub brandul Renault, răspunde perfect cerinţelor clienţilor internaţionali şi contribuie la extinderea grupului pe pieţele emergente. În acelaşi timp, versiunea Dacia, comercializată în Europa şi pe pieţele din bazinul mediteranean a atras cu succes o nouă clientelă datorită designului şi a calităţilor de maşină de teren la un preţ accesibil', a adăugat Arnaud Deboeuf.

Constructorul auto român Dacia a fost cel care a început să producă modelul Duster la uzina de la Piteşti în 2010, automobilele produse aici fiind destinate a fi vândute în Europa, Turcia şi ţările din Magreb. La aceeaşi uzină au început să fie produse şi Duster sub marca Renault începând din luna iunie 2010, iniţial pentru pieţele din Orientul Mijlociu, Egipt şi alte pieţe africane, iar din 2011 pentru ţările din regiunea Golfului.

În prezent, modelul Duster este produs la cinci uzine: Piteşti (România), Curitiba (Brazilia), Envigado (Colombia), Moscova (Rusia) şi Chennai (India).

În 2013, la nivel mondial, au fost vândute 376.000 de automobile de teren Duster. Primele cinci pieţe pentru acest automobil, de la lansare şi până acum, sunt în ordine: Rusia, unde au fost vândute 151.633 unităţi sub brandul Renault, Franţa cu 145.612 unităţi sub brandul Dacia, Brazilia cu 117.303 unităţi sub brandul Renault, India cu 85.974 unităţi sub brandul Renault şi Germania cu 70.159 unităţi sub brandul Dacia.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.AGERPRES