Noul magazin Carrefour Express, situat pe bulevardul Șincai are o suprafaţă de vânzare de aproximativ 370 de metri pătraţi. “Modelul comercial se axează pe o gamă de aproximativ 5.000 de produse, iar oferta include peste 1.000 de articole marcă proprie Carrefour, care la o calitate similară costă cu minimum 20% mai puţin, în raport cu mărcile naţionale”, spune Andreea Mihai, director de marketing la Carrefour, care ține să precizeze că și pe segmentul supermarketurilor, ca și în cazul hipermarketurilor, “vom fi cei mai ieftini“.
Extinderea acelerată din ultimul an a Carrefour este efectul unui plan gândit încă din 2007, când retailerul francez a cumpărat rețeaua de 21 de supermarketuri Artima – business fondat la începutul anilor 2000 de antreprenorul Florentin Banu – pentru 55 mil. euro. În 2008, Carrefour a rebranduit majoritatea magazinelor Artima în Carrefour Express (19 unități), în urma unor investiții de circa șase milioane de euro. În prezent, grupul Carrefour operează, în România, 39 de supermarketuri, plus 23 de hipermarketuri.
În plus, de curând, Sorin Minea, proprietarul Angst, a reușit să obțină prima franciză dată de francezi în România și urmează să deschidă un magazin de proximitate sub sigla Carrefour Express. Parteneriatul franco-român, primul de acest tip în România, reprezintă un nou pas în strategia multiformat a grupului Carrefour la nivel internațional: dezvoltarea pe formatul de proximitate.
Mega Image face achiziții
Expansiunea pe acest segment a declanșat deja un război-fulger Carrefour Market – Mega Image, numărul unu pe piața locală a supermarketurilor. Dincolo de deschiderile proprii, nu mai departe de săptămâna trecută, cele trei G’market din Bucureşti – din Plaza România, Bucureşti Mall şi Colentina, cu o suprafață totală de vânzare de 6.436 mp -, au fost preluate de Mega Image.
“Această preluare se potriveşte perfect cu strategia Mega Image de a-şi extinde activitatea în România şi în Bucureşti.  După aprobarea tranzacției, cele trei magazine vor fi reorganizate conform sortimentației şi conceptului Mega Image”, comenta Xavier Piesvaux, directorul general al Mega Image.
Prezent pe piaţa locală din 1995, retailerul belgian Mega Image, partea a Delhaize Group, numără o rețea de 94 de supermarketuri în țară; retailerul a cumpărat, în 2008, rețeaua de 14 de supermarketuri La Fourmi pentru 18,6 mil. euro.
Primii trei cei mai mari jucători pe segmentul supermarketurilor din București –  o piață estimată la 400–600 milioane de euro, respectiv 20% din comerțul alimentar al Capitalei – sunt reţelele Mega Image (97), Billa (56) și Carrefour Market (39).