Vestită ani de-a rândul pentru fiabilitatea modelelor sale, compania niponă Toyota a primit o lovitură devastatoare când a fost nevoită să  cheme la service, mai mult sau mai puțin justificat, peste opt milioane de vehicule vândute în toată lumea. Încrederea clienților, puternic zdruncinată de o campanie de „recall“ atât de amplă nu putea fi recâștigată decât mizând pe calitate.
Intrat pe piață într-un moment atât de dificil, face-liftul modelului RAV4 a avut sarcina, alături de celelalte modele din gamă, să demonstreze clienților că mașinile cu emblema Toyota pe capotă sunt la fel de sigure și de fiabile ca și în trecut. Din nefericire, reușita acestui demers a fost anihilată de problemele cauzate de cutremurul din primăvara acestui an. Cu toate acestea, modelele Toyota păstrează aura de vehicule adaptate oricăror dorințe și sunt predispuse la a suporta orice fel de drum.
În acest context dificil, modelul Toyota RAV4 a reușit să se mențină în vârful listei de achiziții a oricărui doritor de vehicul sport-utility. Curioși să aflăm cu ce atrage atât de mult clienții modelul Toyota am testat varianta Executive, dotată cu un propulsor de 2,2 litri alimentat cu benzină, tracțiune integrală și cutie de viteze automată cu 6+1 trepte.
La capitolul design exterior nu sunt multe de spus. Pe de o parte, pentru că gusturile nu se discută, iar pe de alta, pentru că modificările modelului actual față de cel anterior sunt ample doar în partea frontală unde au fost folosite elemente stilistice preluate de la modele Avensis și Corolla.
În habitaclu se remarcă spațiul peste media clasei oferit atât pasagerilor din față, cât, mai ales, celor așezați pe bancheta din spate. Unde mai pui că aceasta se poate și glisa majorând, după caz, spațiul destinat ocupanților sau bagajelor.  Din nefericire, un mare minus al modelului RAV4 este planșa de bord. Pe lângă faptul că are un aspect îmbătrânit, rămas parcă mult în urma vremurilor și concurenței, suferă și la capitolul ergonomie, unele butoane fiind destul de greu de accesat de pe scaunul șoferului.
În privința comportamentului rutier însă, RAV4 dovedește clar de ce este o mașină lăudată de majoritatea posesorilor. Atât în oraș, cât și pe drumurile de munte, mașina se comportă aproape fără reproș.
Pe șosea, doar zgomotul produs de motor deranjează ocupanții din habitaclu, iar ansamblul propulsor-cutie de viteze surprinde plăcut. Unde mai pui că doritorii de sportivitate pot activa schimbarea treptelor de viteză din padelele amplasate în spatele volanului, transformând mașina, după voie, dintr-un SUV tenace într-o „vitezistă“ destul de sprințară. Și asta chiar dacă greutatea modelului este de peste 1,6 tone.
Chiar și la viteze superioare, sistemul de direcție se dovedește a fi precis și incisiv, aspect mai puțin întâlnit la un SUV. Abordarea unui teren accidentat nu este deloc dificilă atunci când te afli la bordul lui RAV4. Asta, spre deosebire de mulți dintre concurenții săi care par croiți mai degrabă pentru șosele decât pentru drumuri neamenajate. Este de la sine înțeles faptul că acest SUV compact nu are veleitățile de off-roader ale fraților mai mari Land-Cruiser sau Hilux, dar puteți fi siguri că nu vă va dezamăgi atâta timp cât nu aveți în plan să cuceriți cine știe ce stâncă singuratică.
Segment aglomerat
Toyota RAV4 are o concurență extrem de puternică în acest segment care devine tot mai aglomerat pe zi ce trece. Și, din nefericire, japoneza pare să fi rămas încremenită în trecut în privința aspectului exterior. Dacă ne referim doar la Hyundai ix35, KIA Sportage, sau Volkswagen Tiguan, este limpede că japonezii au nevoie de o întinerire a acestui vehicul.
Nici la capitolul preț RAV4 nu este deloc un chilipir. Cea mai ieftină versiune, Confort 4X2, alimentată cu benzină,costă 24.952 de euro, în timp ce vârful de gamă, Luxury 4X4 AT D-CAT, diesel, are un preț de 38.120 de euro.