Creşterea profitului net într-un context economic care se păstrează dificil este datorată, în principal, calităţii bune a portofoliului de credite, unui nivel stabil al provizioanelor, precum şi capitalizării solide a băncii, spune instituţia de credit.

La sfârşitul anului 2011, valoarea totală a activelor Raiffeisen Bank era de 5,521 miliarde de euro, cu 8% mai mare decât nivelul din urmă cu un an.

Volumul de credite administrate de bancă a crescut cu 16% faţă de 2010, ajungând la 3,53 miliarde de euro, în timp ce volumul de depozite a crescut cu 7%, până la 3,95 miliarde de euro.
Solvabilitate bună

Raportul credite/depozite era de 89% la sfârşitul lui 2011, faţă de 83% la finele anului anterior. Rata solvabilităţii era de 10,9% la sfârşitul lui 2011, dovadă a lichidităţii sănătoase şi a capitalizarii foarte bune a băncii.

„Raiffeisen Bank a anunţat astăzi un profit net de 96 milioane euro, un rezultat foarte bun în conditiile economice pe care le traversăm în ultimii ani. Capitalizarea bună, precum şi diversificarea surselor noastre de venituri ne-au permis să crestem venitul băncii cu 6% şi să ne continuăm dezvoltarea”, a declarat Steven van Groningen, Presedinte şi CEO al Raiffeisen Bank România.

În 2011, cheltuielile au crescut uşor, cu 3%, ca urmare a unei contribuţii mai mari la fondul de garantare a depozitelor şi a creşterii TVA. Raportul cost/venituri însă s-a imbunătăţit, ajungând la 63,1%, faţă de 64,5% în 2010, în primul rând datorită creşterii veniturilor.
Provizioanele, sub control

Cheltuielile cu provizioanele au rămas neschimbate în 2011, la 48 milioane euro, în condiţiile în care activitatea de creditare se menţine la un nivel destul de redus. Creditele neperformante a u scăzut până la 6,4% la sfârşitul anului (faţă de 7,6%, cât erau la finele lui 2010), în primul rând datorită calităţii bune a creditelor noi acordate.

Pe segmentul de corporaţii, banca a înregistrat rezultate bune, acesta fiind unul din pilonii de venituri şi profitabilitate ai băncii. Portofoliul de credite a crescut cu 20%, în timp ce depozitele au scăzut uşor, cu circa 4%. Tranzactiile au crescut atât ca numar cât şi ca volum, datorită creşterii numarului clienţilor şi a intensificării activităţii clienţilor existenţi.  

Pe partea de retail, în ciuda cererii modeste pentru credite, activele au crescut cu circa 18%, în timp ce depozitele au avansat cu 15%.
IMM-urile, campioane la creşteri

„Suntem multumiţi de modul în care a evoluat segmentul IMM, 26% creştere pe zona de creditare şi 17% creştere pe zona de pasive, faţă de 2010. De asemenea, ne-am consolidat poziţia pe segmentul clienţilor de top şi ne menţinem atenţia asupra clienţilor noştri de casă, pentru care trebuie creată valoare şi care pot asigura creştere”, a spus Steven van Groningen

Activităţile de trezorerie au avut o contribuţie importantă la rezultatele băncii, reprezentând circa 17% din venituri. Portofoliul de titluri de stat, de circa 863 milioane euro (reprezentând 16% din active), asigură lichiditate optimă bilanţului contabil al băncii.  

Baza de clienţi a Raiffeisen Bank a rămas constantă în 2011, la aproximativ 2 milioane de persoane fizice, 100.000 IMM-uri şi 8.000 de companii.

La sfârşitul lui 2011, reţeaua Raiffeisen Bank numara 543 de unităţi (faţă de 540 în 2010). Banca avea 5.911 angajaţi la finele anului 2011, faţă de 6.104 în 2010.