"Profitul net a crescut cu 38 de milioane de lei sau cu 8,9%, datorită îmbunătăţirii performanţei pe ansamblu, în ciuda descreşterii rezultatului financiar cu 10 milioane de lei sau cu 42,7%, şi a creşterii cheltuielii cu impozitul pe profit cu 11 milioane de lei, sau cu 12%", se arată în raportul citat. 

În aceeaşi perioadă, Electrica a obţinut venituri de 4 miliarde de lei, în creştere cu 0,7% comparativ cu primele 9 luni din 2015. 

"Veniturile au crescut cu 28 de milioane de lei, sau cu 0,7%, în principal pe fondul evoluţiei veniturilor externe (din afara Grupului), în creştere cu 35 de milioane de lei în segmentul de distribuţie, care au compensat scăderea cu 10 milioane de lei a segmentului de furnizare. Evoluţia segmentului de furnizare este rezultatul scăderii cu 6,9% a preţului mediu de vânzare, care nu a putut fi integral contrabalansată de creşterea cu 6,3% a cantităţii furnizate pe piaţa de retail, comparativ cu perioada similară a anului trecut", se mai arată în raportul citat. 

Potrivit documentului, rezultatele segmentului de distribuţie au fost mai mici în primele nouă luni din acest an faţă de cele din aceeaşi perioadă a anului trecut ca efect al scăderii tarifelor de distribuţie, scădere ce a fost parţial compensată de creşterea cu 2,1% a cantităţii distribuite. În primele 9 luni din 2016, Grupul Electrica a distribuit aproximativ 12,98 TWh către un număr de aproximativ 3,67 milioane de utilizatori şi a furnizat 8,1 TWh (în creştere cu 6,7% comparativ cu primele 9 luni din anul 2015), către 3,61 milioane de consumatori finali. 

Profitul operaţional (EBIT) al Grupului a crescut cu 59,6 milioane de lei, la nouă luni faţă de perioada similară din 2015, respectiv cu 12%, ritm superior superior trend-ului EBIDTA (rezultatul operaţional consolidat) deoarece a fost doar uşor afectat de creşterea deprecierii şi a amortizării cu 15,6 milioane de lei (5,9%), datorită creşterii punerilor în funcţiune a 
investiţiilor, şi de scăderea pierderilor din deprecierea imobilizărilor corporale cu 1,4 milioane de lei, se mai arată în raportul companiei. 

"Rezultatele înregistrate de Grupul Electrica în primele nouă luni din acest an sunt în linie cu aşteptările. Performanţele Grupului trebuie privite în contextul în care 2016 a fost un an cu multe provocări pentru companiile din sectorul energetic, în condiţiile liberalizării pieţei de energie şi ale necesităţii controlării costurilor, respectiv ale creşterii eficienţei pe segmentul de distribuţie", a declarat Cătălin Stancu, director general Electrica SA. 

Cu aproximativ 10.000 de angajaţi, Grupul Electrica oferă servicii la peste 3,6 milioane de clienţi şi are o arie de cuprindere naţională – cu organizare în trei zone pentru distribuţia energiei electrice: Transilvania Nord, Transilvania Sud, Muntenia Nord şi pe cuprinsul întregii ţări pentru funizarea energiei electrice şi pentru întreţinere şi servicii energetice. 

AGERPRES