Profilul utilizatorului român s-a modificat faţă de anul trecut, internetul fiind acum dominat de femei, cu vârsta cuprinsă între 20 şi 24 ani, ce-şi petrec cel mai mult timp în Capitală.

Rezultatele  campaniei de Studii demografice trafic.ro derulată în perioada 25 mai – 20 iunie, pe 2.058 de site-uri din România, pe un eşantion reprezentativ de 42.000 de respondenţi arată că anul acesta, bătălia sexelor este câştigată de femei (53%), cu aproximativ 6% procente în plus faţă de utilizatorii de sex masculin (47%). Din totalul respondenţilor, 50% sunt necăsătoriţi, surclasându-i pe cei care preferă instituţia căsătoriei sau cei care locuiesc cu partenerul (44%). Restul procentajului se împarte între cei cu statutul de văduv(ă) ăi divorţat(ă). 

Tinerii cu vârsta între 20 şi 24 ani stau cel mai mult pe internet

Ca şi anul trecut, topul este dominat de vârsta de 20 – 24 ani (22%), procentaj urmat de cei cu vârstele de 25-29 ani (16%),  30 – 34 ani (14%) şi 40 – 49 ani (14%). Categoriile extreme de vârstă formează cea mai mică parte din audienta: cei sub 14 ani (3%) şi cei de peste 60 de ani (2%.) S-a constatat  o egalitate de ponderi pentru intervalele 50 – 59 ani (7%) şi 18 – 19 ani (7%). 

Principalele locuri în care internautul roman îşi petrece cel mai mult timp sunt Bucureşti (25%) şi judeţele Iaşi (5%), Cluj (5%), Constanţa (4%) şi Prahova (3%). 

Jumătate dintre internauţi, cu studii superioare

În 2010, majoritară este ponderea celor cu studii superioare: absolvent de facultate în proportie de 34% şi studii post-universitare 15%. Acest lucru se reflecta în poziţiile ocupate: 26% sunt manageri de diferite niveluri şi 24% studenţi.  

În ceea ce priveste venitul lunar, 19% dintre respondenti nu au un venit. Aproximativ 25% câştigă sub 1.000 lei şi peste 50% au salarii ce depăşesc 1.000 lei. În contextul declinului economic doar 7,5 % dintre respondenţi au peste 1.000 euro comparativ cu anul trecut când 10 % aveau aceste câştiguri.
Majoritatea dintre cei chestionaţi, adică 67%, nu au niciun copil, în timp ce 22% au un copil.

Ca planuri de viitor, o treime dintre respondenţi intentionează să-şi cumpere maşină, în timp ce 44% deţin deja un autovehicul. De asemenea un sfert plănuiesc achiziţionarea unui apartament, ţinând cont că 8% deţin deja o casă de vacanţă. 

Utilizatorul de internet bea lapte dulce şi cumpără produse la reducere

Faţă de anul trecut, topul preferintelor din consumul offline s-a modificat: cafeaua macinată nu se mai află în topul preferinţelor, fiind înlocuită de laptele dulce (43%) şi de iaurtul simplu (40%). În ceea ce priveşte achiziţiile offline, utilizatorul de internet preferă produsele la reducere, informandu-se înainte de cumpărarea lor şi fiind puţin influentat de reclamele TV. Ca factor decisiv în achiziţie s-a identificat marca produsului, urmată de ţara de origine, preţ, dar şi oferta din magazin. 

Conform studiului, o majoritate covarsitoare deţine cel puţin un telefon mobil (95%), un calculator (PC)/ laptop (95%) şi un televizor (89%). De asemenea o pondere importanta în produsele achiziţionate o ocupă electrocasnicele: frigider (88%) şi maşina de spălat rufe automată (82%). 

trafic.ro este primul serviciu de monitorizare şi analiză în timp real a audienţei web din România ce permite compararea performanţei a peste 40.000 de site-uri din online-ul românesc.