O mică parte dintre ei reușesc însă să se descurce prin soluții și metode inovative. Astfel de la produse și până la servicii, internetul rămâne pentru mulți cel mai bine aprovizionat supermarket. O simplă căutare de service auto Constanta te poate îndrepta spre cele mai bune service-uri auto din regiune pe când o scurtă răsfoială pe paginile de anunțuri poate să îți asigure un chilipir. Indiferent de urgență sau necesitate vânzările online încep să devină din ce în ce mai relevante pentru piața de desfacere a României.

Mulți comercianți merg până într-acolo încât își fac reclamă filmandu-și cu regularitate activitatea. Fiind urmăriți pe Youtube precum și pe alte site-uri de specialitate ei reușesc să își formeze o bază de clienți destul de fidelă. Printre aceste metode putem menționa canale celebre de Youtube ori platforme de Youtube Converter. Din nefericire însă o mare parte a producătorilor eșuează când ajung să se confrunte cu etapa de vânzare.

Blocați în reguli, birocrație, taxe și logistică aceștia abia dacă mai găsesc resurse pentru a-și duce la bun sfârșit socotelile, socoteli care în primă fază păreau atât de promițătoare. Producătorii agricoli par a fi cei mai afectați de aceast fenomen. În lipsa unei culturi bine pronunțate a capitalismului fermierii reușesc cu greu să se mențină pe linia de plutire fiind vulnerabili până și în fața celor mai mici schimbări.

Dincolo de irigații, de pământ sau de subvenții ei au o nevoie acută în momentul de față de informație, oportunitate și desfacere. Dar această regulă nu se aplică doar în agricultură. La fel putem vorbi și despre sectorul de retail, cel alimentar precum și în cazul serviciilor. Putem da vina pe regiune, educație, infrastructură și altele însă adevărul este că produsele străine urmează un drum mult mai anevoios și costisitor decât cele românești. Cum așadar acestea își fac locul pe rafturile magazinelor în detrimentul produselor noastre? Ei bine, ca în orice eșec al românilor problema constă în mentalitate.

Comunismul ne-a învățat (mai degrabă obligat), să muncim dar nu și să valorificăm. În parte pentru că nu există nici un interes pentru a se face asta dar mai ales pentru că persoanele de la conducere de pe acea vreme erau binecuvântate cu o ignoranță desăvârșită. Aproape ca și cei de astăzi. Cauzele problemelor noastre pot fi multe, dar din păcate nici una dintre ele nu oferă o cale celor care au nevoie disperată de o soluție. Vrem să fim o țară dezvoltată, vrem să alergăm spre Europa dar iată că mai întâi trebuie să învățăm să mergem, să învățăm primii pași ca și economie, ca și societate, ca și antrepenori, chiar ca și oameni liberi. Deocamdată ne descurcăm. Dar doar atât.