Motoarele cu care este echipat vehiculul dezvoltă împreună 135.000 CP, de șase ori mai mult decât puterea tuturor mașinilor de Formula 1 aliniate pe grila de start. Pentru a putea propulsa ciudățenia – jumătate avion, jumătate mașină – inginerii britanici utilizează un motor „împrumutat” de la o aerponavă de luptă  Eurofighter Typhoon, ajutat de o uzină de forță Cosworth CA 2010, preluat de la un monopost F1 și de încă un motor de rachetă, cel mai mare de acest fel construit în Marea Britanie.
Cu o lungime de 13,47 metri, o înălțime de 3 metri și o greutate totală de 7.786 kg, Bloodhound SSC ar trebui să depășească 1.600 km/h în numai 42 de secunde, bătând fostul record mondial de 1.227,99 km/h. Conform temerarilor ingineri care au pus la cale proiectul, vehiculul va parcurge o distanță egală cu cea a patru terenuri de fotbal în doar o secundă și 150 m exact în timpul necesar unei clipiri, adică mai rapid chiar decât un Magnum 357.
Testul final, în timpul căruia ar trebui să fie depășit recordul mondial actual, ar trebui să aibă loc în Africa de Sud în 2014.