Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

VESTE ŞOC: Primul producător german care renunţă la diesel

Autor: | | 4 Comentarii | 72797 Vizualizari

Un legendar producător auto german a pus capăt unui capitl în istoria sa anunţând oficial că nu va mai utiliza motoare diesel preferând să se concentreze pe modelele electrice şi pe benzină.

Porsche devine primul constructor auto german care nu va mai utiliza motoare diesel. Un anunţ simbolic ce vine la trei ani de la scandalul manipularii emisiilor poluante, Dieselgate.

În ediţia de duminică a cotidianului Bild, Oliver Blume, patronul legendarei mărci de lux, anunţă că se va concentra asupra motoarelor pe benzină şi pe cele hibride iar din 2019, exclusiv asupra maşinilor electrice.

Oricum, de fapt Porsche nu a dezvoltat ori produs motoare diesel, ele au provenit de la alte mărci ale grupului Volkswagen, dar chiar şi aşa, imaginea Porsche a avut de suferit de pe urma Dieselgate, explică Oliver Blume. Societatea nu mai propunea motoare diesel din luna februarie 2018.

Dieselul va rămâne tehnologia pentru VW şi Audi, alte două mărci din acest grup auto.

În toamna lui 2015, numărul unu mondial în domeniul auto, Volkswagen admitea că echipase 11 milioane de motoare diesel cu un soft capabil să înşele  testele antipoluare. Grupul a achitat ulterior peste 27 de miliarde de dolari pentru rechemarea vehiculelor şi pentru diverse taxe judiciare, în Statele Unite în special, în timp ce în Germania sunt pe rol procesele intentate de acţionarii companiei.  

Scandalul a determinat declinul diesel, inventat în Germania şi mult timp subvenţionat pentru emisiile reduse de dioxid de carbon, chiar dacă emite mai mult oxid de azot decât motoarele cu benzină.

În Germania, vânzările de autoturisme diesel noi au scăzut de la 46% la 33% în trei ani. În plus, maşinile diesel riscă să fie interzise în mai multe oraşe, fiind obligate să se conformeze normelor europene antipoluare.

Guvernul german încercă să salveze dieselul căci este în joc un sector strategic ce are 800.000 de salariaţi.Mai mult, autorităţile germane se tem că nu îşi vor putea respecta angajamentele luate în lupta împotriva încălzirii climatice.Unele municipalităţi europene impun anumite taxe pe baza valorilor înregistrate la testele de emisii de dioxid de carbon.

Între timp, BMW, Daimler si Volkswagen sunt vizate din 18 septembrie de o anchetă a Uniunii Europene care le bănuieşte că s-ar fi înţeles pentru a nu îşi face concurenţă în materie de tehnologie pentru reducerea emisiilor poluante.Comisia Europeană a stabilit în septembrie 2017, un obiectiv comun de reducere a emisiilor de dioxid de carbon, cu 30% până în 2030, cu un obiectiv intermediar de minus 15% până în 2025.

SURSA: RFI

Pagina 1 din 1
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.