‘Pentru o analiză corectă a elementelor ce au cauzat această prelungire, ieri, 10 octombrie 2013, directorul general al companiei, Narcis Neagă, a instituit o comisie de disciplină în cadrul căreia vor fi verificate următoarele persoane considerate responsabile în acest caz: Emil Rusoiu, fost director al Direcţiei Autostrăzi Finanţate cu Fonduri Externe, Daniela Epure, şef Unitate de Implementare în cadrul aceleiaşi direcţii, Radu Andronic, fost director general – adjunct Proiecte cu finanţare externă şi Florina Ghizolu, şef serviciu în Direcţia Tehnică’, se menţionează într-un comunicat al CNADNR.

Astfel, termenul de depunere a ofertelor pentru construcţia tronsonului de autostradă Sebeş – Turda a fost prelungit până pe 28 octombrie 2013.
Comisia de disciplină va analiza cele sesizate de directorul general, Narcis Neagă, urmând a se aplica sancţiunile corespunzătoare, în funcţie de gradul de vinovăţie al fiecăruia din cei verificaţi, adaugă CNADNR.

Luni, 7 septembrie, Horia Nicolae, director adjunct în cadrul companiei ne-a declarat că din ultimele informații pe care le deține nu va mai exista nicio prelungire.

În luna iulie, CNADNR a anunţat că organizează licitaţie deschisă pentru proiectarea şi execuţia Autostrăzii Sebeş – Turda, loturile 1, 2, 3 şi 4, valoarea estimată a contractului, fără TVA, depăşind 2,481 miliarde de lei. Potrivit unui anunţ de participare, postat pe 20 iulie site-ul e-licitaţie.ro, obiectul contractului îl reprezenta proiectarea şi execuţia a 70 de kilometri de autostradă între Sebeş şi Turda, în judeţele Cluj şi Alba. Contractul se află sub incidenţa acordului privind contractele de achiziţii publice şi este împărţit pe loturi.Valoarea totală estimată a contractului, fără TVA, depăşeşte 2,481 miliarde de lei, suma incluzând şi procentul de 10% pentru cheltuieli diverse şi neprevăzute.

Pe loturi, sumele sunt împărţite astfel: lotul 1 (17 km – km 0+000 – km 17+000) – 570,28 milioane de lei, lotul 2 (24,25 km – km 17+000 – km 41+250) – 669,13 milioane de lei, lotul 3 (12,45 km – km 41+250 – km 53+700) – 483,72 milioane de lei şi lotul 4 (16,300 km – km 53+700 – km 70+000) – 532,48 milioane de lei.Contractul este finanţat din Fondul de Coeziune (85%), în cofinanţare cu bugetul de stat (15%). Procedura urma să fie tip licitaţie deschisă, iar criteriul de atribuire preţul cel mai scăzut.Ofertele sau a cererile de participare la licitaţie trebuiau depuse până pe 12 septembrie, ora 16.00.

Purtătorul de cuvânt al Consiliului Judeţean Alba, George Şinca, arăta, la mijlocul lunii iulie, că Autostrada Sebeş-Turda va avea două zone de acces la Alba Iulia, în iunie fiind dat acordul de principiu pentru realizarea unui acces suplimentar, care va permite legătura cu zona Munţilor Apuseni şi şoseaua de centură, în partea de nord a municipiului. Proiectul transmis iniţial de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România prevedea existenţa unui singur astfel de acces în partea de sud-est a oraşului Alba Iulia, după traversarea râului Mureş. Autostrada Sebeş-Turda trebuie finalizată până în 2016.

Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional şi Investiţii Străine, Dan Şova, a declarat, în iunie, la Blaj, că până la sfârşitul anului vor fi finalizate procedurile de licitaţie şi de atribuire. ‘În luna iulie se termină documentaţia de transformare din drum expres în autostradă, până în decembrie vom avea terminate procedurile de licitaţie şi de atribuire, vom avea un contract semnat. Suntem obligaţi să terminăm autostrada până în 2016, pentru că am reuşit să o băgăm pe alocarea financiară 2007 – 2013, pe facilitatea N+3. Deci, va trebui terminată până în 2016’, a explicat ministrul Șova, citat de Agerpres.

Sursa: Agerpres