Pas înainte pe A1 Margina–Holdea: Tunelul 1, străpuns
Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Ciprian Șerban, a transmis că a fost făcut un pas important pentru conectarea României la rețeaua europeană de autostrăzi. A fost realizată străpungerea primei galerii a Tunelului 1, cu o lungime de 367,5 metri, de pe secțiunea Margina–Holdea, ceea ce marchează o etapă esențială în construcția lotului 2 al autostrăzii Lugoj–Deva (A1).
El a precizat că această secțiune, cu o lungime de 9,13 km, este singura porțiune lipsă din tronsonul de autostradă Sibiu (Boița)–Nădlac 2, parte a unui coridor rutier de importanță strategică pentru România și Uniunea Europeană.
Lucrările sunt realizate de o asociere de constructori români și bosniaci, care lucrează în șantier cu peste 500 de muncitori și peste 300 de utilaje. Potrivit ministrului Transporturilor și Infrastructurii, stadiul fizic al lucrărilor pe întregul lot se apropie de 30%, iar ritmul de execuție este unul bun. Contractul are o valoare de 1,82 miliarde de lei (fără TVA), finanțarea este asigurată prin PNRR, iar termenul de finalizare este anul 2026.
Progres rapid pe A1 Sibiu–Pitești: Tuneluri aproape finalizate, asfaltarea urmează curând
Ciprian Șerban a anunțat recent că lucrările pe secțiunea 4 a Autostrăzii Sibiu–Pitești (A1) avansează foarte bine, cu un progres fizic de peste 75% pe cei aproximativ 10 kilometri ai traseului.
La cele două galerii ale tunelului Momaia Daniela (1.350 m) și Alina (1.342 m) se desfășoară lucrări de hidroizolație, cămășuire, armare și betonare, iar stadiul fizic a ajuns la 80%. Viaductul Bușaga, care are o înălțime de 30 de metri, se apropie și el de finalizare, cu un stadiu de execuție de 85%.
Totodată, constructorul austriac a pus în funcțiune stația de mixturi bituminoase, urmând să înceapă asfaltarea pe mai multe porțiuni. Pe șantier sunt mobilizați peste 600 de muncitori și aproximativ 200 de utilaje.
Chiar dacă termenul contractual pentru finalizarea secțiunii Curtea de Argeș–Tigveni este anul 2027, ritmul bun al lucrărilor ar putea permite deschiderea circulației mai devreme. Proiectul are o valoare de 1,67 miliarde de lei (fără TVA), finanțarea fiind asigurată prin Programul Transport 2021–2027.