Mai bine de 260 de expozanți din întreaga lume și-au dat întâlnire, începând cu 6 martie, prima zi dedicată presei și specialiștilor, la Geneva. Industria auto din întreaga lume încearcă să demonstreze încă o dată că declinul provocat de criză a trecut, iar viitorul are nuanțe de roz.
Dacă ne luăm doar după numărul premierelor și după declarațiile cât se poate de optimiste ale șefilor de companii, este limpede că a 82-a ediție a acestei expoziții va fi utilizată pentru expedierea către clienți a unui nou mesaj pozitiv. E drept că încă sunt voci care estimează că, în ciuda unui an bun pentru piața mondială, zona europeană va înregistra încă un recul, cuprins între 1% și 5%. Cu toate acestea, majoritatea produselor care vor fi expuse au ca țintă tocmai această piață. Pentru că, în ultimii ani, prezența unor modele noi s-a dovedit a fi singurul element care poate estompa declinul vânzărilor.

Dacia și Ford, prezențe notabile
Este demn de menționat că la această ediție a Geneva Motor Show, pentru prima dată, ambii producători care dețin facilități de producție în România  prezintă variante de serie ale unor modele care pot fi achiziționate și în România. Doar că, în timp ce Ford lansează oficial așteptatul monovolum B-Max, care este deja alocat uzinei din Craiova, Dacia se mulțumește cu prezentarea mondială a unui vehicul care poartă emblema mărcii autohtone, dar este asamblat în Maroc.
Lodgy se anunță a fi un monovolum cu preț redus și ar trebui, în opinia celor de la Dacia, să aibă un efect similar asupra acestui segment de piață ca și cel al modelului Duster în zona SUV-urilor. Ford B-Max și-a dezvăluit deja o parte dintre atuuri, pornind de la lipsa pilonului B și încheind cu motorizările extrem de economice.

Eficiență și design
Trendul de „downsizing“ este în continuare vizibil și are ca principali exponenți la Geneva frații Volkswagen up! (varianta cu cinci uși), SEAT Mii și Skoda Citigo. O altă „apariție“ demnă de toată atenția este cea a modelului Fiat 500L, un MPV care a preluat rețeta Mini. Tot ca premieră mondială va putea fi văzută și a treia  variantă a celui mai popular model Chevrolet din lume, Cruze. Cu o lungime de 4.675 mm, varianta station wagon este puţin mai lungă decât modelele hatchback (4.510 mm) şi sedan (4.597 mm). Spaţiul de încărcare este cuprins între 500 l până la linia geamurilor spate şi aproape 1.500 l până la plafon, cu scaunele spate pliate.
BMW va capta atenția publicului cu noua Serie 3, dar și cu M6 Coupé şi M6 Cabriolet, care alătură, în stilul inconfundabil M, performanţa dinamică remarcabilă cu luxul, eleganţa şi confortul călătoriei. Concurenții de la Mercedes-Benz vor avea ca model-vedetă Clasa A, iar Toyota se prezintă cu Yaris Hybrid, conceptele FT-Bh și diji, GT86 și NS4.