Conform Raportului de gestiune al Consiliului de Administrație al Automobile Dacia, dat publicității pe 16 aprilie 2013, cel mai puternic producător de automobile român a înregistrat în 2012 o cifră de afaceri de 12,742 miliarde de lei, în scădere de la 13,178 de miliarde, cu un an în urmă. Având în vedere cursul de schimb luat în calcul de companie, de 4,4560 lei / 1 euro în 2012 și de 4,2379 / 1 euro în 2011, rezultă că cifra de afaceri în euro a scăzut de la 3,110 mld. euro, la 2,860 mld. euro. Acesta este primul recul al cifrei de afaceri a Automobile Dacia din ultimii cinci ani, după ce, în 2010 raportase 2,709 mld. euro, în 2009, 2,125 mld. euro, iar în 2008, 2,075 mld. euro.
Și profitul net raportat de Automobile Dacia s-a redus în 2012 față de 2011. Astfel, dacă în urmă cu doi ani acesta era de 64,9 milioane de euro, anul trecut valoarea înregistrată în contabilitate a fost de 62,2 milioane euro.
Scăderea cu 3,31% a cifrei de afaceri este pusă de responsabilii Automobile Dacia pe seama scăderii majorității piețelor de desfacere pe parcursul anului 2012, în special în România, unde reculul a fost de 35,97%. În acest context, din totalul de 9,350 miliarde lei, rezultați din vânzarea la nivel mondial a 308.976 de mașini, nu mai puțin de 8,643 de miliarde au fost aferente vehiculelor comercializate în afara țării. Un calcul simplu ne arată că valoarea medie la care a fost comercializat un model Dacia anul trecut a ajuns la doar 6.834 euro. Nu mai puțin de 133.250 de unități din totalul menționat, adică 43,13%, au fost modele Duster.
Conform Raportului de gestiune, și rezultatul din exploatare a fost anul trecut în scădere cu 7,43% față de 2011, până la 361 milioane de lei. „Această scădere este rezultatul diminuării cifrei de afaceri, în special din cauza scăderii vânzărilor”, se menționează în documentul citat.
La 31 decembrie 2012, Automobile Dacia înregistra datorii ce trebuie plătite mai devreme de un an în valoare de 2,731 miliarde lei, în creștere cu 21,76% față de anul anterior. Cele mai mari sume, 2,478 miliarde lei sunt datorii comerciale către furnizori. De asemenea, compania are în desfășurare „un contract de natura unui leasing financiar în valoare de 156 milioane de lei care trebuie plătit într-un termnen mai mare de un an. Acesta este aferent depozitului de la Oarja.(…) Conform contractului Societatea plătește o chirie anuală de 3,8 milioane de euro.
Este interesant de observat că, șefii Dacia par să ia în calcul un an 2013 dificil și menționează în «Situațiile Financiare Individuale» „că, în cazul în care va fi necesar, sprijinul oferit de Grupul Renault și de băncile românești va fi suficient pentru a permite societății să își continue activitatea și să își regleze datoriile în cursul normal al activității de exploatare, fără a fi nevoie de vânzări substanțiale de active, întrerupere forțată determinată de factori externi a operațiunilor sale”.