În ciuda zvonurilor recente, conducerea germană a grupului Praktiker nu are în plan să închidă sau să vândă "o filială importantă cum este Praktiker România". (nota bene: cotidianul Financial Times Deutschland a scris, zilele trecute, că firma austriacă de inverstiţii Maseltov, principalul acţionar al grupului german Praktiker, prezent şi în România, vrea să vândă operaţiunile retailerului de bricolaj din Europa de Est, potrivit lui Isabella de Krassny, manager de fond și purtător de cuvânt al Maseltov)

„Suntem optimişti şi am identificat soluţii de eficientizare a business-ului Praktiker pe toate pieţele pe care suntem prezenţi – demers firesc în urma volatilităţii din ultimii ani a segmentului DIY (Do it yourself – n.red). Nu avem în plan un exit de pe piaţă locală. La nivelul oricărei companii, acţionarii dezbat în permanenţă propuneri şi strategii de optimizare a profitului, însă, de la intenţie până la implementare, e un drum extrem de lung, mai ales când vorbim de un business de sute de milioane de euro’, a declarat Michael Krahn, Country Manager Praktiker România.

În pofida contextului dificil cu care retailul DIY s-a confruntat în ultimii ani, oficialii Praktiker sunt încrezători în potenţialul de dezvoltare al pieţei locale şi întrevăd perspective pozitive pentru anul în curs.

Rezultatele înregistrate de companie sunt în linie cu estimările bugetate iniţial, acest aspect marcând o stabilizare a pieţei de profil. Cu toate că vânzările companiei au cunoscut un declin în 2011, cifrele de business ale Praktiker România au înregistrat o revenire în ultimul trimestru al anului, demonstrând o tendinţă vizibilă de îmbunătăţire care se menţine şi pentru anul în curs.

În 2012, se aşteaptă o uşoară revenire a pieţei, în special în a doua parte a anului, revenire determinată de lucrările de renovare şi de reparaţiile casnice, se menţionează în comunicatul companiei.

„În perioada 2009 – 2011, România s-a confruntat cu una dintre cele mai semnificative scăderi pe zona de DIY din Europa. Pe fundalul unei economii instabile şi al unei incertitudini financiare care afectează toate pieţele, scăderile înregistrate în aceşti ani sunt fireşti, fiind generate de un context macroeconomic şi de schimbarea comportamentului de consum – aspecte care nu pot fi controlate. Praktiker se concentrează însă pe găsirea celor mai bune soluţii de rentabilizare a operaţiunilor şi de revenire pe profit. Contează doar cum vom gestiona de acum înainte situaţia şi ce strategii vom alege să adoptăm’, a adăugat Michael Krahn.

Praktiker România mizează în acest an pe strategii de fidelizare a clienţilor existenţi şi pe consolidarea poziţiei deţinute la 10 ani de la intrarea pe piaţa locală. Aceste strategii vizează diversificarea ofertei de produse, precum şi optimizarea experienţei de cumpărare prin extinderea gamei de servicii post-vânzare, pentru a răspunde necesităţilor tot mai complexe ale clienţilor.

În 2012, compania Praktiker împlineşte 10 ani de la intrarea pe piaţa din România, iar această aniversare va fi marcată la nivel naţional printr-o campanie menită să încurajeze creativitatea în DIY, dar şi să consolideze poziţia Praktiker în România.

Praktiker este cel mai cunoscut brand DIY din România, reuşind să-şi păstreze poziţia de lider la nivel de notorietate pe parcursul celor 10 ani de prezenţă pe piaţa locală. Notorietatea spontană a retailerului german a fost de 83,8% în 2011, iar cea asistată, de 97,3%, conform propriilor date.

Praktiker are în România o reţea de 27 de magazine, la fel ca la sfârşitul lui 2010. Vânzările nete ale Praktiker în România au scăzut cu 24,4% în primele nouă luni ale anului trecut, la 116,1 milioane de euro, în contextul condiţiilor economice dificile, a anunţat grupul german de bricolaj. În trimestrul al treilea, vânzările Praktiker în România au scăzut cu 17%, la 47,4 milioane de euro.

Pe piaţa românească de bricolaj, estimată la circa 1,7 miliarde de euro, Praktiker concurează cu Dedeman, Bricostore, Arabesque, bauMax, Ambient, Hornbach, Obi, Mr. Bricolage și Leroy Merlin.