O mare păcăleală circulă online sub numele unui celebru magazin online. O pagină falsă cu numele de Emag Online, încearcă să păcălească oamenii cu produse extrem de ieftine, pentru a le fura apoi datele de pe card.

Atenție! Precizăm că magazinul online eMAG nu are nicio legătură cu această campanie complet falsă! 

Mai precis, un aspirator marca Dyson, modelul V11, se vinde cu doar 10 lei, conform unui anunț sponsorizat de pe rețelele de socializare. În realitate, prețul acestui aspirator pornește de la 2.800 de lei.

Ceea ce pare un chilipir este, de fapt, o mare țeapă pentru cei care îndrăznesc să își bage datele cardului.

Concret, după ce ”clientul” dornic de un aspirator de ultimă generație la un preț extrem de mic urmează linkul din descriere, care este ascuns printr-un alt link oferit de de o companie cu renume în IT, este redirecționat către site-ul care îl va lăsa fără un leu pe card.

Site-ul în cauză este grafasu.info, care, la o simplă verificare, funcționează ca un domeniu specializat în a păcăli lumea și a le fura banii. Pe site-ul în cauză sunt și postate comentarii ale unor așa-ziși ”câștigători” cu nume românești, care ar fi cumpărat aspiratorul la prețul derizoriu afișat, precizează Stiripesurse.ro

Pagina de pe Facebook se numește ”Emag online”, iar cei care răspund la comentarii au ales să folosească titulatura ”Emag support” special pentru a da o iluzorie veridicitate a ceea ce se pune la cale.

Așadar, hoții se folosesc de imaginea și credibilitatea Emag pentru ca oamenii să le cadă în plasă și să îi lase fără banii de pe carduri. Astfel de furturi sunt frecvente în mediul online din România.

 

România are tot mai multe fraude în mediul online

În luna iulie a anului trecut, specialiştii Centrului Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO) avertizau românii în legătură cu metodele pe care le folosesc atacatorii în lansarea de atacuri de tip scam implică crearea unor pagini pe social media, care copiază denumirea şi identitatea vizuală a unor branduri cu reputaţie, precum Lidl.

„La scurt timp după lansarea unor astfel de pagini, imediat ce au bifat un număr consistent de urmăritori, aceştia vor publica cel mai probabil postări în care promovează concursuri sau oferte promoţionale false. Scopul principal este acela de a determina utilizatorii să execute o acţiune dăunătoare (accesarea unor link-uri maliţioase, introducerea unor date personale, financiare sau credenţiale pe site-uri de phishing, etc.), folosindu-se de un anumit scenariu, care de obicei implică iniţiative promoţionale închipuite”, susţin experţii în securitate cibernetică.

„După cum se poate observa, audienţa acestei pagini a ajuns la 400+ urmăritori. Spre deosebire de aceasta, pagina de Facebook oficială a Lidl Romania are peste 2 milioane de urmăritori, dar şi un bagde care atestă autenticitatea acestei pagini. Mare atenţie la aceste detalii! Verificaţi mereu dacă sunteţi pe un canal oficial de comunicare, atunci când interacţionaţi cu postări din partea unor branduri cunoscute şi raportaţi mereu către reţeaua socială astfel de conturi sau pagini false, pentru a le împiedica orice tentativă infracţională”, notează CERT-RO.

Specialiştii instituţiei precizează că, alternativ, utilizatorii pot transmite astfel de cazuri pe adresa de e-mail alerts@cert.ro sau la numărul de urgenţă 1911, dedicat incidentelor de securitate cibernetică.