o reteta straina, isi cauta cea mai buna ora de difuzare. „Agentia matrimoniala“ isi cauta publicul.Dupa incercari timide si esuate (vezi „In familie“ de la Prima TV), oferta de seriale romanesti pentru televiziune a trecut intr-o alta etapa: profesionalizare. Se observa ca producatorii au studiat cu atentie retetele de succes ale serialelor straine. „Numai iubirea“, de exemplu, are toate ingredientele unei telenovele sud-americane, de la muzica si generic, la scenariu si marketing. „Baieti buni“ a importat elemente deja „clasicizate“ ale unui serial politist american: cuplul de politisti rebeli (dar diferiti ca personalitate), un sef intelegator, ceva umor, explozii, banditi, urmariri. Retetele de import au condus in mod direct si la succesul de public. Daca adaugam si veteranul „La Bloc“, se poate spune ca grupul Pro, avand in spate si expertiza studiourilor Media Pro, se detaseaza ca lider la capitolul seriale autohtone. Posturile concurente, Antena 1 si TVR 1, n-au stat cu mainile in san si au lansat recent seriale de comedie (sictcom-uri), optand pentru retete romanesti.Acasa TV a dat lovitura cu „Numai iubirea“. Episoadele din acest an au inregistrat in medie audiente de peste un milion de telespectatori in mediul urban la fiecare difuzare. Contributia la audienta generala a postului, in perioada respectiva, este remarcabila: 25,8%. Cu alte cuvinte, in medie, in zilele in care a fost difuzat serialul a dat aproximativ un sfert din audienta lui Acasa TV. De remarcat ca audienta serialului este dubla fata de ratingul mediu al postului Acasa TV in prime time. Cu o medie de zece puncte de rating in mediul urban, „Numai iubirea“ a depasit nu numai „nume cu rezonanta“ – Jurnalul TVR, Cronica carcotasilor si armata de talk-show-uri – iar cu unele episoade a depasit chiar si audienta „baronilor“, Vacanta Mare, Ciao Darwin, Observator. Varful de audienta realizat pana acum de telenovela a fost de 1,34 milioane de telespectatori, adica 12,5% rating in mediul urban. Cele 56 de episoade difuzate in acest an au cumulat peste 22.000 de GRP (Gross Rating Point) si au atras aproape 3.000 de spoturi publicitare.Primele cinci episoade din „Baieti buni“, un produs Made in Romania, dar cu marca USA, au suferit de programari diferite. Nici unul din cele cinci nu a fost difuzat la aceeasi ora. Serialul a fost „aruncat“ in fiecare duminica ba la noua si jumatate, ba la zece si un sfert, ba la zece fara un sfert, parca s-ar fi incercat cea mai buna varianta in fata concurentei de la Antena 1 (Folclorul contraataca) si TVR 1 (fotbal). Ultima optiune (episodul 5, ora zece fara un sfert) a fost se pare cea mai buna, aducandu-i 862 de mii de telespectatori in mediul urban (8% rating), cu peste 200 de mii mai mult fata de episoadele anterioare (aproximativ 6% rating). „Burlacii“ de la TVR 1 nu este un succes de audienta. Mai mult, ratingul sau a fluctuat in cele 12 episoade intre 269 de mii si 485 de mii de telespectatori in mediul urban (intre 2,5% si 4,5% rating). Sunt cifre dezamagitoare pentru resursele si pretentiile postului public. Contributia „burlacilor“ la audienta TVR1 in aceasta perioada a fost doar de 3,6%. Ratingul mediu de 3,3% per episod reprezinta aproape jumatate din audienta medie a postului in prime time.Programat de luni pana joi, chiar dupa Observator, „Agentia matrimoniala“ intareste directia Antenei 1 catre o statie preponderent de divertisment. Cea mai mica audienta a avut-o pe 18 mai, 256 de mii de telespectatori (2,4% rating), din cauza meciului de fotbal FC National-Steaua, difuzat de TVR1. Cu o seara inainte, serialul a inregistrat un varf promitator, de 829 de mii de telespectatori (7,7% rating). Cele cinci episoade au livrat mai multe GRP-uri si au difuzat mai multe spoturi decat cele 12 editii ale „burlacilor“ de pe postul public. Daca productiile Pro poarta amprenta serialelor straine, „Agentia matrimoniala“ pare mai degraba „o sceneta de Revelion“. Ramane de vazut daca optiunea Antenei 1 va prinde la publicul din prime time.