Polonia a fost singura ţară din UE care a evitat recesiunea în plină criză financiară mondială, având creştere economică în 2009.

"Pe lângă o legislație mai coerentă și unitară, care nu generează o povară administrativă suplimentară, accesul la finanțare pentru astfel de proiecte este mult facilitată", a spus Gogulescu.

"Până în acest moment în România nu a fost pus în practică nici un PPP. Motivul invocat era lipsa coerenței legislației (prea multe exceptări în vechea lege și situații particulare) precum și absența surselor de finanțare (în special pentru componenta privată. Noua legea urmărește să abordeze aceste probleme, însă criticii ei spun că deși abrogă vechea legislație, nu aduce nimic nou și nu îmbunătățește situația", a menţionat vicepreşedintele CCIR.

Camera de Comerţ şi Industrie a României împreună cu Camera de Comerț și Industrie a Poloniei și Secția de Promovare a Comerțului și Investițiilor din cadrul Ambasadei Poloniei la București au organizat Forumul economic bilateral România – Polonia, miercuri, 19 octombrie 2016, la CCIR Business Center.

"Polonia a fost întotdeauna alături de România, alături de oamenii de afaceri români. Cred că întâlnirea de astăzi este un rezultat concret al acordului de colaborare care a fost reînnoit şi semnat la nivelul celor două Preşedinţii de Camere de Comerţ, Mihai Daraban şi Andrzej Arendarski", a percizat Aurelian Gogulescu.

Polonia a reuşit, prin parteneriat public-privat, să construiască sute de kilometri de autostrăzi. Acolo există două acte normative care reglementează acest domeniu, unul care se axează strict pe parteneriatul public-privat, iar celălalt – pe concesiunile de lucrări de construcţii şi servicii, a arătat recent Mihai Daraban, preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie a României.

În 2015, schimburile bilaterale au crescut cu 11,69%, însumând 4,51 miliarde euro, din care 1,46 miliarde euro exporturi româneşti (+11,17% comparativ cu anul precedent, locul 9 în topul ţărilor de destinaţie a mărfurilor exportate) şi 3,05  miliarde euro importuri din Polonia (+11,94% comparativ cu anul precedent, locul 5 în topul ţărilor de provenienţa a mărfurilor importate). Balanţa comercială a rămas deficitară (-1,58 miliarde euro).

Potențialul relațiilor economice este mult mai mare, în special datorită apropierii geografice ale celor două state însă lipsa unei infrastructuri rutiere de calitate împiedică dezvoltarea acestor relații; dezvoltarea unor legături rutiere/feroviare nord-sud, inclusiv prin folosirea fondurilor europene, ar trebui explorată mai atent.