Numărul de tranzacții procesate a crescut cu 82 % față de 2009, înregistrându-se 2,26 milioane de tranzacții, conform datelor furnizate de Romcard. În aceeași perioadă, în sistemul ePayment s-au procesat 2,08 milioane de tranzacții, la o valoare de 121 de milioane de euro.
“Piața de comerț electronic a intrat în etapa de maturizare, caracterizată printr-un ritm moderat de creștere, diversificarea produselor și serviciilor oferite online și creșterea numărului de cumpărători care aleg plata online cu cardul”, spune Daniel Nicolescu, CEO GECAD ePayment. „Anul 2010 a fost marcat de intrarea a noi comercianți pe piață, care au căutat atât extinderea businessului în mediul online, cât și soluții mai avantajoase la costuri mai mici. Cumpărătorii, pe de altă parte, au fost foarte receptivi la promoții și reduceri de preț, astfel încât campaniile cu concept clar și implementare eficientă au reușit să atragă plătitori din offline în online”, a completat managerul.
Valoarea medie a unei tranzacții a fost de 58 de euro, în scădere față de valoarea înregistrată în 2009, de 79 de euro. Industriile în care s-au procesat cele mai multe tranzacții online au fost: telecomunicațiile, turismul, plata utilităților, serviciile, etailul si divertismentul.
Lunile în care s-au înregistrat cele mai multe tranzacții au fost: mai – cu 210.000 de tranzacții, generate în special de cumpărătorii care au achiziționat pachete de vacanță pentru sezonul estival și decembrie – cu 205.000 de tranzacții, majoritatea reprezentând cumpărături făcute cu ocazia sărbătorilor de iarnă.
„În prima parte a lui 2010, volumul tranzacțiilor a continuat tendința crescătoare din 2009”, spune Marin Mitroi, director general Romcard. În iunie, iulie și august s-a înregistrat o diminuare a volumului tranzacționat cu 15-25% față de lunile precedente, evoluție care s-a datorat mai degrabă unor circumstanțe conjuncturale decât crizei economice. Începând cu luna septembrie, tendința ascendentă a fost reluată, volumele tranzacționate ajungând la cotele atinse în prima parte a anului. Evoluția încurajatoare din ultimele patru luni ne determină să avem o perspectivă optimistă pentru 2011, când estimăm o creștere cu 30% față de 2010 a volumului tranzacțiilor ecommerce", a declarat Marin Mitroi, Director General Romcard.
Pentru 2011, estimările GECAD ePayment indică aceeași tendință ascendentă și ritm de creștere ca și în 2010. Pe piață se vor impune comercianții online care se diferențiază atât prin preț, dar mai ales prin pachetele de produse și servicii oferite. De asemenea, magazinele online se vor diferenția din ce in ce mai mult față de cele tradiționale prin introducerea de produse noi, specializate sau de nișă, în contextul în care vor fi favorizate atât de avantajul proximității – la un click distanță de cumpărător, cât și de costurile reduse de stocare si prezentare a produselor.