Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

Peste șapte ani dispar magazinele așa cum le știai. Unele se fac apartamente, iar altele sunt transformate radical de giganții online

Autor: | | 0 Comentarii | 1214 Vizualizari

Marile rețele de magazine se confruntă cu probleme serioase în gestionarea costurilor, motiv pentru care locul acestora va fi luat de un nou tip de retaileri sau de marii comercianți online, previzionează specialiștii companiei de consultanță imobiliară Colliers International, care mai estimează că e nevoie de încă șapte ani pentru a se produce o reechilibrare între sectoarele de vânzare fizice și cele de vânzare online din Europa.

 „Vom vedea o încetinire semnificativă a creşterii comerţului electronic, iar cota de piaţă realizată prin comerţul de retail online în Regatul Unit - care este de aproximativ 27% - nu va fi repetată în altă parte în Europa. Pentru toate subregiunile europene, ne aşteptăm ca anul 2025 să fie un an de referinţă, deoarece cheltuielile pentru comerţul electronic ating un punct de maturitate în aceste teritorii”, a declarat Etienne van Unen, Co-Head al EMEA Retail în cadrul Colliers.

Comerţul electronic va evolua, de asemenea, în următorii ani şi va avea o relaţie mai strânsă cu activitatea de cumpărare în spaţiul fizic. De exemplu, Amazon parcurge o schimbare fundamentală, de la calitatea sa de comerciant online către un terţ furnizor de tehnologie şi magazine fizice, în care va trata o gamă largă de mărci şi produse.

„Amazon îşi propune să reinventeze conceptul de supermarketuri şi magazine pentru secolul XXI şi, în acest fel, va deveni unul dintre cei mai mari ocupanţi de spaţiu de retail din lume”, a explicat van Unen.

În timp ce aceste transformări au loc, se preconizează o creştere reală a salariilor pentru a contribui la creşterea cheltuielilor pe segmentul retail cu aproximativ 3,9% pe an în Europa în următorii cinci ani. Cu toate acestea, acest lucru nu va oferi proprietarilor de retail o perioadă de relaxare.

„Această creştere a salariilor şi a cheltuielilor nu va contribui pe cont propriu la salvarea sectorului fizic de retail, deoarece este puţin probabil să se transforme într-o creştere reală a cererii de spaţiu. Sectorul proprietăţilor de retail nu poate sta pe loc şi pur şi simplu să aştepte diminuarea creşterii online şi deschiderea mai multor magazine de către marile branduri de internet. Este nevoie de acţiune imediată: spaţiul de retail nefolosit trebuie eliminat prin demolare sau prin reconvertire în spaţiu rezidenţial sau cu altă folosinţă”, a încheiat Paul Souber, Co-Head al EMEA Retail în cadrul Colliers International.

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.