Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a înregistrat mai mult de 157 de mii de portări în 12 luni de la introducerea serviciului. Cosmote a primit cei mai mulţi clienţi pe telefonia mobilă, iar UPC este operatorul preferat pe telefonia fixă.

Din numărul total de 157.041 de portări realizate, 67% (105.745) au fost numere de telefonie mobilă, în timp ce în segmentul telefoniei fixe s-au portat 51.291 de numere. Din cei peste 157.000 de utilizatori care au optat pentru portarea numărului, 1.395 de utilizatori de telefonie mobilă şi 361 de utilizatori de telefonie fixă şi-au portat numărul de mai multe ori. Din totalul numerelor portate, aproximativ 800 au fost reveniri la furnizorul iniţial.

„În medie, peste 13.000 de utilizatori se folosesc lunar de facilitatea introdusă de ANCOM pe piaţa de comunicaţii electronice în urmă cu un an – şi îşi păstrează numărul de telefon atunci când îşi schimbă furnizorul de telefonie. Sunt convins că mult mai mulţi utilizatori se folosesc de portabilitate pentru a-şi renegocia condiţiile contractuale şi acest lucru se vede în creşterea concurenţei şi scăderea preţurilor la servicii de telefonie,” a declarat Cătălin Marinescu, preşedintele ANCOM la împlinirea unui an de la lansarea în România a portabilităţii numerelor.

Cosmote a primit cei mai mulţi clienţi prin portare

Cinci operatori de telefonie mobilă au primit clienţi prin portare: Cosmote – 38.024, Vodafone – 37.653, Orange – 28.154, RCS&RDS –  1.379 şi Telemobil – 535.

Cele 34.900 de numere care au fost portate în reţelele de telefonie mobilă de la ultima raportare (30 iunie 2009) până în prezent au fost aproximativ egal împărţite între Cosmote, care a câştigat 11.920 de noi utilizatori, Vodafone – 11.300 şi Orange – 10.832. RCS&RDS şi-a dublat numărul de clienţi câştigaţi prin portare din alte reţele, ajungând până la 1.379, în timp ce Telemobil a mai câştigat 121 de noi abonaţi, ajungând la 535.

Datele statistice arată că se portează mai frecvent abonaţii pe bază de abonament decât abonaţii pe bază de cartelă preplătită. Astfel, din numărul total de utilizatori de telefonie mobilă care s-au portat, 75% erau abonaţi postpaid şi 25% erau abonaţi prepaid.

UPC, preferat pe telefonia fixă

Din numărul total de 51.291 de numere de telefonie fixă portate în acest prim an de existenţă a portabilităţii, 44% au fost portate către reţeaua UPC România.

Principalii furnizori de servicii de telefonie fixă care au primit clienţi prin portarea numerelor sunt următorii: UPC – 22.582, RCS&RDS – 9.959, Vodafone – 8.847, Orange – 4.657, Romtelecom – 3.185, Dial Telecom – 686 şi GTS Telecom– 443.

Cele mai multe numere de telefonie fixă au fost portate în Bucureşti (13.077), urmând judeţul Cluj cu 4.067 de portări, Prahova (3.170), Timiş (2.724), Bacău (2.176), Braşov (2.068) şi Galaţi (2.035).

Portabilitatea numerelor permite utilizatorilor de servicii de telefonie să îşi păstreze numărul de telefon atunci când schimbă furnizorul. Se pot porta numerele de telefonie fixă, mobilă şi numere speciale precum cele din categoria 0800 sau 0900. Portarea se face doar în cadrul aceleaşi categorii (fix-fix, mobil-mobil).

SURSA: ANCOM