Proiectul numit "Şcoala Medicală Europeană – Instruirea personalului medical pentru tehnologii inovatoare şi proceduri moderne în dializă" a fost lansat în ianuarie 2011 și a contribuit la perfecţionarea cunoştinţelor profesionale pentru specialiştii din domeniul dializei şi nefrologiei din 6 (din totalul de 8) regiuni de dezvoltare ale ţării (Sud-Est, Sud, Sud-Vest, Vest, Centru şi Bucureşti-Ilfov). Valoare totală a proiectului: 4.5 milioane lei, din care 480.975 lei a fost contribuția IHS Medical School.
Numărul de locuri prevăzut pentru cele șapte tipuri de cursuri este de 775 participanți (asistenți medicali, statisticieni, tehnicieni, medici). Intrucât mulți dintre aceștia vor lua parte la mai mult de un curs, se estimează ca numărul efectiv de beneficiari va fi de minim 339.
"Nu putem da o estimare a numărului de secții care beneficiază acum aparatura modernă. Vă pot spune, însă, este faptul că în criteriile de evaluare pentru autorizarea noilor unități de dializă de către CNAS unul din criteriile obligatorii prevede aparate noi, cu data de fabricație de cel mult un an", spune dr. Dimitrie Capșa, coordonatorul medical al proiectului desfasurat de IHS Medical School.
În perioada următoare, mai sunt programate:

  • 8 sesiuni de formare în managementul modern al serviciilor de dializă, în perioada, la care vor participa 104 asistenţi medicali
  • 15 sesiuni de formare în managementul calităţii în serviciile medicale, în perioada mai – iulie 2012, pentru 181 de asistenţi medicali, tehnicieni, statisticieni şi medici;
  • 1 sesiune de formare de auditori ai sistemului de management al calităţii din unităţile medicale, în iulie 2012, adresată unui număr de 14 statisticieni;
  • 3 sesiuni de formare în leadership, în noiembrie 2012, pentru 36 de asistenţi medicali, statisticieni şi medici;
  • 13 cursuri de limba engleză, în perioada ianuarie – martie 2013, pentru pentru 135 de asistenţi.

Participanții primesc informații privind metode moderne, mai ieftine de dializă, inclusiv privind dializa la domiciliu, care conduc la îmbunătățirea calității vieții pacienților, și în cazul unora dintre ei, chiar la reluarea vieții profesionale.

"Teoretic, orice specialitate medicală ar trebui să aibă organizate cursuri de perfecționare pentru medici și pentru asistente medicale, pentru a fi la curent cu progresele continue in domeniu. Practic va fi greu sa se initieze o asememnea activitate în toate specialitățile. Ar trebui început cu cele care dispun de tehnologie complicată, cum ar fi terapia intensivă", a mai spus dr. Dimitrie Capșa, coordonatorul medical al proiectului desfasurat de IHS Medical School.