Ciprian Ciucu, primarul Sectorului 6 şi preşedinte al PNL Bucureşti, intervine în scandalul momentului din Capitală!

Ciprian Ciucu: Nu avem ce sa punem în loc. Fără PUG, închidem orașul!

Reamintim că vineri, 24 iunie, Tribunalul București a anulat Planul Urbanistic General (PUG). Decizia luată de Tribunalul București este în primă instanță, urmând să se judece și recursul.

Ciprian Ciucu vine cu un atac voalat la adresa actualului primar general al Capitalei, Nicuşor Dan, afirmând că Bucureştiul se află în aceeaşi situaţie ca şi la finalul mandatului Gabrielei Firea atunci când vine vorba despre lucrările la PUG.

„Fără PUG, închidem orașul”, a scris Ciprian Ciucu pe pagina sa de socializare.

„Instanța a anulat printr-o hotărâre (nedefinitivă) Plaul de Urbanism General al Municipiului București.

În ceea ce privește progresul lucrărilor la PUG, astăzi ne aflăm tot acolo unde ne aflăm în ultima zi de mandat a Gabrielei Firea.

Niciun progres. Dacă acesta va fi anulat printr-o hotărâre definitivă nu avem ce sa punem în loc.

Fără PUG, închidem orașul”, este mesajul postat, sâmbătă, de Ciprian Ciucu pe Facebook.

„Ideea de bază este că orașul rămâne fără documente de reglementare pe urbanism și nu există altul pe care sa îl punem în loc”, a explicat Ciucu într-un răspuns ulterior dat unui internaut.

La recomandarea unei alte persoane să se facă un PUG mai bun, primarul Sectorului 6 a replicat: „Păi asta zic și eu. Dar un singur om în acest moment poate iniția asa ceva.”

Iniţierea Planului Urbanistic General se face prin Hotărâre de Guvern.

Cum s-a ajuns la anularea PUG-ului Capitalei?

Procesul a fost intentat în martie 2018 de către Carmen Speranţa Tomescu. Pârâţi sunt Consiliul General al Capitalei şi primarul general.

Obiect procesului îl constituire anularea hotărârii de Consiliu General prin care a fost aprobat PUG-ul Capitalei împreună cu studiile de fundamentare.

PUG-ul a fost aprobat fără 8 din cele 22 de avize cuprinse în hotărârea de aprobare nr. 269/2000, transmitea, vineri, Antena 3.

Avizul Ministerului Lucrărilor Publice – este nelegal întrucât nu a fost emis ultimul așa cum prevedea legea la momentul respectiv.

Avizul Ministerului Sănătății – deși este trecut în anexă hotărârii de aprobare acesta nu există și nu a fost niciodată emis vreun act din partea Ministerului Sănătății, mai mult era prevăzut că fiind necesar în Avizul Arhitectului-Șef nr. 1A/2000.

Acordul de Mediu – acesta nu a existat la dată aprobării PUG cum nu a existat niciun alt act emis de vreo autoritatea care să aibă competențe în protecția mediului. Există un Acord de Mediu emis de Minister dar ulterior aprobării PUG.

Avizul Ministerului Culturii – nu era valabil la dată aprobării PUG întrucât nu au fost respectate condițiile impuse prin acesta, iar în conținutul avizului se precizează expres că neindeplinierea condițiilor face că avizul să fie nul.

Avizul Oficiului de Cadastru – nu există, în locul acestuia s-a pus o adresa din partea instituției prin care se respingea emiterea avizului întrucât documentația nu respectă prevederile legale și, mai mult decât atât, prin documentației a fost micșorată suprafață Bucureștiului cu 1.000Ha.

Avizul Oficiului de Cadastru Agricol – că și în cazul avizului de la oficiul de cadastru, se folosește numărul unei adrese de respingere din aceleași considerente, documentația nu respectă prevederile legale.

Avizul de la Apele Române – nu există, instituția de asemenea nu a putut emite avizul întrucât documentația nu era conformă cu normele legale.

Avizul Arhitectului-Șef – nu a prevăzut necesitatea avizelor de la oficiul de cadastru și oficiul de cadastru agricol, obligație prevăzută de lege pe care Arhitectul-Șef a ignorat-o, făcând avizul nelegal.