Producătorul de bere Heineken România a înregistrat o creştere cu 12% a cifrei de afaceri pentru prima jumătate a anului 2009, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la 509 milioane RON (brut) şi 436 milioane RON (net).

“Heineken România a avut o evoluţie bună în prima jumătate a anului, ceea ce arată că strategia noastră – focus pe valoare – dă rezultate. Această performanţă este şi mai valoroasă în contextul acestui an, în care volumele de vânzări au scăzut atât la nivel de companie, cât şi la nivel de piaţă. Investiţiile în mărcile noastre focus, consolidarea Bere Mureş, precum şi strategia noastră de a ne concentra pe activele de bază ale companiei au contribuit la obţinerea creşterii de 12% a cifrei de afaceri”, a declarat Jan Derck van Karnebeek, General Manager Heineken România.

Acesta a mai adăugat că „revizuirea atentă a investiţiilor, programele de management al costurilor şi managementul capitalului de lucru au contribuit la îmbunătăţirea generării de numerar” în cadrul companiei.

Heineken continuă investiţiile în mărcile deţinute

Heineken România are cel mai diversificat protofoliu de mărci de pe piaţa de bere din România (13 mărci), investiţiile fiind concentrate pe 5 dintre ele: Heineken, Ciuc Premium, Golden Brau, Neumarkt şi Bucegi. “În prima jumătate a anului, toate aceste mărci au înregistrat rezultate conform estimărilor noastre. Vom continua să investim în aceste  mărci”, a mai declarat Jan Derck van Karnebeek.

Piaţa berii, în cădere

În primele şase luni ale acestui an, piaţa berii din România a scăzut cu aproximativ 11% în ceea ce priveşte volumul, potrivit estimărilor Heineken România. Scăderea pieţei româneşti de bere este rezultatul situaţiei economice la nivel internaţional şi local, situaţie care a determinat diminuarea puterii de cumpărare a românilor şi a încrederii consumatorilor.

În ceea ce priveşte structura pieţei, din punctul de vedere al segmentelor de preţ, aceasta nu a înregistrat modificări semnificative comparativ cu anul trecut. În prima jumătate a anului, segmentul Super Premium a înregistrat o cotă de piaţă de 9,5% (ianuarie-iunie, potrivit AC Nielsen 2009), segmentul Premium – 12,2%, segmentul Mainstream – 36,5%, segmentul Economic – 39% şi segmentul berii fără alcool – 2,8%.

În ceea ce priveşte ambalajele, cotele de piaţă pentru PET şi CAN (doză) au înregistrat o uşoară creştere, în timp ce cotele de piaţă pentru sticlă şi KEG au înregistrat o uşoară scădere. În prima jumătate a anului, segmentul berii la PET a înregistrat o cotă de piaţă de 46,7% (ianuarie-iunie, AC Nielsen 2009), segmentul berii la sticlă – 37,3%, segmentul berii la CAN (doză) – 14,5% şi segmentul berii la KEG – 1,5%.

În ceea ce priveşte raportul dintre canalele HoReCa şi Retail, acesta rămâne aproximativ la fel ca anul trecut, canalul HoReCa având o pondere de 30% (ianuarie – iunie, AC Nielsen 2009), în timp ce canalul Retail are o pondere de 70%.

Heineken vrea să câştige cotă de piaţă

În ceea ce priveşte evoluţia pieţei berii în a doua jumătate a anului, reprezentanţii Heineken s-au arătat reticenţi dar afirmă că mizează încă pe majorarea cotei de piaţă.

“Este dificil de prevăzut cum va evolua piaţa berii până la finalul anului, din cauza contextului economic global şi local, care este incert. Cu toate acestea, noi gândim şi acţionăm pe termen lung: suntem în industria berii de peste 145 ani. Ştim că o criză va veni şi va trece. Pentru noi este important să continuăm să investim în mărcile noastre, pe termen lung. Obiectivul nostru pentru a doua jumătate a anului 2009 şi pentru anii următori este câştigarea cotei de piaţă în valoare”, afirmă Jan Derck van Karnebeek. 

Heineken România are cinci fabrici situate în Constanţa, Craiova, Haţeg, Miercurea Ciuc şi Târgu Mureş şi 1300 de angajaţi. Portofoliul de mărci acoperă toate segmentele pieţei: Heineken, Ciuc Premium, Golden Brau, Neumarkt, Bucegi, Edelweiss (import), Zipfer (import), Gösser, Schlossgold, Silva, Gambrinus, Harghita şi Haţegana.