Stadiul fizic al lucrărilor la linia de cale ferată Gara de Nord – Aeroportul Otopeni este la aproximativ 65%, termenul asumat de constructor pentru finalizarea obiectivului fiind sfârşitul lunii august 2020.

Astfel, ministrul de resort, Lucian Bode, împreună cu secretarul de stat în MTIC Ionel Scrioşteanu, cu ministrul Tineretului şi Sportului, Ionuţ Stroe, şi cu Gheorghe Popescu, consilierul onorific al premierului, a vizitat în cursul zilei de miercuri stadiul lucrărilor la obiectivele de infrastructură aferente modernizării liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroportul Internaţional Henri Coandă/Otopeni şi Corpurilor A şi B plus Rotonda Aeroportului Băneasa.

În ceea ce priveşte reabilitarea şi refuncţionalizarea interioarelor Corpurilor A şi B, dar şi Rotonda de la Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa-Aurel Vlaicu, obiectiv al cărui contract de proiectare şi execuţie se ridică la valoarea de 55.524.200 lei + TVA, se înregistrează un stadiu fizic al lucrărilor de peste 25%, potrivit unui comunicat al Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor.

MTIC precizează că, în condiţiile amânării organizării Campionatului European de Fotbal 2020, s-a renunţat la strategia de a finaliza în primă fază corpurile A şi B şi au fost demarate toate lucrările prevăzute în contract.

Lucrări în stadiu fizic avansat

Astfel, potrivit graficului de lucrări, termenul de finalizare este stabilit pentru luna octombrie 2020.

„Am văzut că sunteţi mobilizaţi şi, odată cu schimbarea strategiei, generată de amânarea Campionatului European de Fotbal, aţi ales să atacaţi toate fazele, care constau în reabilitarea Corpurilor A şi B plus Rotonda.

La acest moment lucrările de demolare, de consolidare, compartimentări uşoare şi relocări au un stadiu fizic avansat şi am certitudinea că asocierea câştigătoare are toate premisele să respecte termenul de finalizare şi recepţie a întreg obiectivului, care este octombrie 2020”, a spus ministrul Bode.

”Un obiectiv extrem de important”

În cazul liniei de cale ferată Gara de Nord – Aeroportul Otopeni, ministrul Transporturilor a remarcat evoluţiile înregistrate de la ultima vizită şi a cerut antreprenorului să păstreze ritmul accelerat, astfel încât, la sfârşitul lunii august 2020, acest obiectiv să fie finalizat.

Astfel, în cazul acestui obiectiv, se înregistrează un stadiu fizic al lucrărilor de aproximativ 65%, în condiţiile în care, în ultima perioadă, au fost implementate o serie de măsuri necesare pentru protecţia sănătăţii muncitorilor pentru a evita infectarea cu noul coronavirus, informează Agerpres.

„Sunt aici, în vizită de lucru, pe al doilea obiectiv de infrastructură, gestionat de Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, asumat în perspectiva desfăşurării Campionatului European de Fotbal. Mă refer la linia de calea ferată Gara de Nord – Otopeni. Este un obiectiv extrem de important al ministerului şi al companiei CFR Infrastructură, primul finalizat de la zero după foarte mulţi ani.

”Există o mobilizare foarte bună”

Am văzut că lucrurile au evoluat foarte mult de ultima mea vizită aici. Am vrut să văd stadiul lucrărilor şi totodată să-i dau o veste bună constructorului şi anume aceea că a fost deblocat un obstacol foarte important în construcţia acestui obiectiv prin semnarea acordului dintre CFR Infrastructură şi societatea care deţine hotelul, obiectiv care se află în apropierea culoarul liniei de cale ferată.

Din acest moment, antreprenorul nu mai are niciun obstacol şi nici scuze să se încadreze în termenul contractual. Termenul asumat este sfârşitul lunii august 2020. Văd că pe şantier există o mobilizare foarte bună, cu un stadiu fizic de aproximativ 65%.

Vreau să le mulţumesc tuturor că au înţeles că pentru noi, pentru România, acest obiectiv de cale ferată este unul extrem de important”, a adăugat şeful de la Transporturi, conform sursei citate.