Capital: Din luna februarie a anului viitor veţi prelua şi atribuţiile de director comercial pe segmentul rezidenţial al companiei.  Cât de importantă este această numire şi de ce credeţi că aţi fost ales?
Ovidiu Ghiman: Această numire înseamnă pentru mine personal un semn de încredere din partea echipei de management şi de recunoaştere a experienţei şi rezultatelor mele de până acum, cu atât mai mult cu cât este vorba despre un cumul de funcţii şi un volum sporit de responsabilităţi. Nu pot decât să-i mulţumesc pentru încredere domnului Ioannidis – îl asigur că voi face tot ceea ce pot pentru a obţine rezultatele pe care Romtelecom le aşteaptă de la mine.
Cred că întotdeauna e loc de mai bine şi, evident, cred că putem avea rezultate şi mai bune. Romtelecom a facut deja paşi uriaşi în ultimii trei ani, direcţiile de dezvoltare alese demonstrând că actuala echipă de management este capabilă să livreze proiecte cu success.
Capital: Ce planuri are Romtelecom pentru 2011?
O.G: Strategia companiei va fi continuată pe aceleaşi principii: pe de o parte vom încerca să venim cu oferte cât mai atractive pentru toţi clienţii noştri, personalizate în funcţie de nevoile lor pentru că ne dorim să ne diferenţiem,  iar pe de altă parte vom încerca să controlăm cât mai bine costurile şi să găsim noi soluţii de creştere a eficienţei interne. Schimbarea ca formula de menţinere şi îmbunătăţire a poziţiei pe piaţă rămâne o constantă în toate aceste planuri.
Mai concret, vom continua să investim în creşterea acoperirii infrastructurii de tip FTTB şi FTTH în zonele în care cererea pentru servicii justifică aceste investiţii. Din perpectiva ofertelor comerciale ne dorim să fim şi mai competitivi pe piaţă, atât prin ofertele proprii cât şi prin cele comune cu Cosmote, construind pe apartenenţa la acelaşi grup.
În zona rurală, Romtelecom are deja dezvoltată infrastructura atât pentru serviciile de internet (ADSL), cât şi pentru cele de televiziune (DTH) şi ne dorim să reuşim să o folosim cât mai bine.
De asemenea, luăm în considerare în continuare şi achiziţii acolo unde acestea fac sens din perspectiva completarii serviciilor şi infrastructurii noastre, dar şi al costului achiziţiei.
Capital: Cum va evolua piaţa locală de TV?
O.G: Cred că un rol foarte important îl va avea modul în care operatorii îşi vor propune să dezvolte piaţa, deoarece în România aceasta este extrem de agresivă şi controlată în primul rând prin preţuri. Oricum, o schimbare ar fi necesară pe piaţa serviciilor TV, având în vedere că ne confruntăm cu o situaţie antagonică: tarife foare mici plătite de abonaţi şi costuri foarte mari pentru a furniza serviciul, în comparaţie cu alte ţări europene. E nevoie de această schimbare pentru a menţine raţiunea de a dezvolta acest business. Investiţiile sunt făcute doar dacă sunt recuperabile, altfel nu fac sens pentru un business.
Cred în continuare ca abonaţii au nevoie de conţinut de calitate, de servicii de calitate, piaţa se dezvolta în direcţia oferirii de caracteristici şi tehnologii noi precum HD, PVR, VoD, pachete de canale tematice dedicate, însă piaţa trebuie să fie pregătită şi să plătească pentru aceste servicii. Până la urma tot operatorilor le revine rolul de a educa piaţa, în sensul în care toate aceste beneficii generează costuri pentru operatori şi valoare adăugată pentru clienţi. Desigur că nu vom vedea preţuri la nivelul altor ţări europene, dar investiţiile trebuie să fie recuperabile.   
Capital: În cât timp va ajunge Romtelecom numărul unu pe piaţa locală de servicii TV?
O.G: Eu cred că Romtelecom are şanse să devină numărul 1 pe piaţa serviciilor TV în 2-3 ani, însă cu siguranţă nu doar prin creştere organică, ci şi prin participarea la consolidarea pieţei. Evoluţia pieţei în ansamblul ei este determinantă pentru acest lucru.
Capital: Care sunt principalele atuuri ale companiei?
O.G: Consider ca unul dintre marile atuuri ale companiei în această perioadă este stabilitatea sa financiară, dar şi apartenenţa la un grup internaţional cu resurse importante de inovaţie, care ne pot ajuta să aducem inovaţii interesante pe piaţa din România. Aş pune, de asemenea, pe lista celor mai importante atuuri brandul şi experienţa Romtelecom de zeci de ani alături de români.
Capital:  Care sunt planurile pentru NextGen?
O.G: Romtelecom şi NextGen vor continua să vina cu oferte de comunicaţii şi divertisment şi să dezvolte  inteligent infrastructura. Desigur că vor continua să faca parte şi din procesul de consolidare al pieţei, proces din care fac parte şi alţi operatori în momentul de faţă.
Ca şi companie de sine stătătoare, NextGen continuă să se dezvolte îndeplinindu-şi rolul de a sprijini strategic Romtelecom, de a îmbunătăţi competitivitatea companiei. NextGen are flexibilitatea tipică unei organizaţii mai mici, are un “time to market” mult mai scurt şi îi oferă Romtelecom avantajele suplimentare din această perspectivă. 
În momentul de faţă Next-Gen are câteva sute de angajaţi.
Capital: Care a fost cea mai bună decizie pe care aţi luat-o, dar cea mai neinspirată?
O.G: Cea mai bună decizie de business consider că a fost accelerarea dezvoltării NextGen peste planurile iniţiale. O altă decizie colectivă la care am contribuit a fost să împingem Romtelecom în direcţia investiţiilor masive în tehnologie de fibră optică în zonele urbane. Despre decizii neinspirate pot să vă spun că sunt de neevitat – managerii sunt şi ei oameni şi evident că nu sunt feriţi de judecăţi eronate. Nu pot decât să mă bucur că până acum nu am luat nicio asemenea decizie semnificativ greşită şi nu am avut de administrat consecinţe de amploare. Important e să înveţi din situaţiile prin care treci şi să te îmbunătăţeşti constant.
Ovidiu Ghiman
Ovidiu Ghiman s-a născut în anul 1977, în Baia Mare. A absolvit Facultatea de Ştiinţe economice din cadrul Universităţii Babeş- Bolyai din Cluj-Napoca.

Ghiman a început să lucreze în domeniul telecomunicaţiilor din 1998, în cadrul grupului RCS&RDS, unde a evoluat până la nivelul de director comercial, dobândind o vastă experienţă în domeniu.

Din martie 2009 a început să lucreze în Romtelecom ca Director pentru Strategie şi Dezvoltarea Afacerii, în subordinea Directorului General.