Steve Easterbook (48 de ani, foto), în prezent şef de brand, îl va înlocui efectiv de la 1 martie pe Don Thompson (51 ani), un veteran cu un stagiu de 25 de ani în cadrul companiei, scrie USA Today.

Pieţele de capital au reacţionat favorabil. Acţiunile McDonald's au crescut cu 3,4% în câteva ore din momentul în care informaţia a devenit publică.

Din poziţia de şef de brand, Easterbook a coordonat eforturile companiei de a-şi îmbunătăţi marketingul la nivel global, a adus inovaţii în meniu şi a pus în aplicare iniţiative proprii în infrastructura digitală a grupului.

Schimbarea CEO-ului vine după mai multe luni în care cel mai mare lanţ de restaurant fast-food din lume a înregistrat un declin financiar şi a fost nevoit să facă faţă unui val de critici.

Acţiunile McDonald's coborâseră cu 14,5% faţă de cel mai înalt nivel înregistrat în cursul anului trecut. Scăderea pe parcursul lui 2014 a fost de 3,4%, în timp ce pieţele pe care activează compania urcaseră cu peste 10%.

Chiar săptămâna trecută, compania a anunţat rezultate foarte slabe pentru trimestrul 4 din 2014, cu o scădere de 21% a veniturilor.