Operatorul aerian național TAROM a pierdut 27,42 milioane lei, (aproximativ 6 milioane euro), anul trecut, potrivit situațiilor financiare anuale la 31 decembrie 2015 depuse la Ministerul Finanțelor. În 2014, TAROM raporta pierderi nete în valoare de peste 110 milioane lei. Sub bagheta fostului manager Christian Heinzmann, compania TAROM, în 2015, a înregistrat stocuri de materii prime, materiale, producție în curs de executie, semifabricate, produse finite și mărfuri în valoare de 26 milioane lei, creanțe de 152,65 milioane lei și datorii de 228,78 milioane lei. Din vânzarea biletelor și închirierea aeronavelor, TAROM a înregistrat venituri totale în valoare de 1,37 miliarde, a cheltuit puțin peste 1,40 miliarde lei și avut un număr mediu de salariați de 1.880.

În 2014, transportatorul aerien de pasageri a fost îngropat în pierderi de peste 24 milioane euro. Mai exact, TAROM, având un număr mediu de 1.969 de salariați, în urmă cu doi ani, a facturat pierderi în valoare de 110,16 milioane lei. Potrivit datelor  financiare depuse la Ministerul Finanțelor la 31 decembrie 2014,TAROM a înregistrat creanțe în valoare de 263,4 milioane lei și datorii de peste 250,7 milioane lei.

Noul manager a primit ordin să aducă TAROM pe profit

Săptămâna trecută, ministrul Transporturilor, Dan Costescu a cerut noii conduceri a TAROM să prezinte o strategie de management pentru reprofitabilizarea operatorului aerian. Ministrul Transporturilor a precizat că obiectivele trasate noii conduceri TAROM se referă la trecerea pe profit, prezentarea unui plan de reorganizare și un nou model de zbor.
Oficialul de la Transporturi a anunțat că Sorin Bușe a fost numit director general adjunct la Tarom și va prelua și funcția de manager general al companiei până la selecția unui nou CEO. “În baza procedurii de selecție privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice au fost selectați adjunctul CEO-ului, Sorin Bușe. De asemenea, noul director administrativ este Paul Gurău, directorul de marketing Costin Ciotec și directorul tehnic Dorin Necula. Urmează selectarea directorului general care se face obligatoriu printr-o firmă de recrutare”, preciza Dan Costescu.