Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

Obiceiurile de navigare online în 2016: Rolul sporit al dispozitivelor mobile

Autor: | | 0 Comentarii | 250 Vizualizari

Dispozitivele mobile câștigă tot mai mult teren în viața noastră de zi cu zi și reprezintă unul dintre mediile cele mai populare de pe care oamenii accesează internetul. Cel mai des le folosesc pentru a căuta diverse informații, produse de care sunt interesați sau pentru a identifica locația unui magazin fizic.

Majoritatea comenzilor online sunt finalizate pe computer, dar telefonul are un rol decisiv în procesul de research. Astfel, peste 53% din persoanele cu vârsta de peste 16 ani din România care deţin un dispozitiv mobil îl utilizează pentru navigare online, în special pentru a căuta informaţii despre anumite produse sau servicii pe care le doresc, dar şi pentru a localiza magazinele fizice sau chiar de a împărtăşi recenzii şi opinii cu alţi utilizatori. Aceste date sunt cuprinse într-un studiu realizat de Google despre comportamentul oamenilor online, cu precădere în acţiunile legate de e-commerce (şi prezentat de agenţia de marketing online Today's).

Studiul mai arată că 66% din utilizatorii de smartphone au aflat prima dată despre un produs din mediul online, restul de 34% au obţinut informaţii în magazin sau prin contact telefonic. Mai mult, 42% din utilizatori îşi folosesc telefonul pentru a iniţia procesul de cunoaştere a mărcii şi pentru a căuta sfaturi şi opinii ale altor cumpărători. Cei mai mulţi dintre cei care utilizează smartphone-ul în scopul căutării de informaţii online despre produse şi servicii sunt tinerii până în 25 de ani. Ei reprezintă 91% din totalul deţinătorilor de telefon, urmaţi îndeaproape de cei între 25 – 34 de ani.

În acest context global al creşterii influenţei telefonului, tendinţă în care se înscrie şi România, specialiştii Google oferă cinci sfaturi importante pentru a maximiza eficienţa în comerţul online pentru retaileri:

-Captarea atenţiei utilizatorului cu un îndemn - Call-to-action - şi evidenţierea clară a valorii adăugate a produsului;

-Interacţiunea utilizatorului cu site-ul trebuie să ofere o experienţă plăcută de navigare pe mobil: meniul trebuie să fie cât mai vizibil, principalele categorii de pe site trebuie să fie vizibile pe homepage, dar să existe şi butoane de filtrare pentru a găsi mai uşor produsele dorite;

-Îndemnul la acţiune trebuie să fie bine evidenţiat - coşul de cumpărături să fie afişat în locul potrivit şi să existe un sistem de afişare a etapelor în care se află comanda;

-Procesul de cumpărare este influenţat de experienţa de navigare pe site. Viteza de încărcare a paginii devine, astfel, foarte importantă;

-Este recomandată testarea constantă a diverselor elemente din pagină (conţinut, design, metoda de livrare şi securizarea datelor). Scopul este de a identifica impactul şi de a aduce îmbunătăţiri site-ului în acord cu nevoile vizitatorilor.

Anul 2017 abia a început, însă navigarea de pe mobil prinde din ce în ce mai mult teren, anunţând un real trend în acest sens în lunile care vor urma.

Pagina 1 din 1
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Cancan

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.