O nouă autostradă în România. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) informează că au fost reluate lucrările şi pe primele loturi din Autostrada Ploieşti – Buzău.

CNAIR a oferit mai multe informații despre autostradă

Mobilizarea de pe şantier face posibilă deschiderea circulaţiei până la sfârşitul acestui an pe primii 49,35 km din A7, conform CNAIR.

În momentul de față, pe lotul 1 se desfășoară lucrări de reprofilare taluze și montare prefabricate pentru podețe.

Simultan, pe lotul 2 a început instalarea grinzilor, montarea dalelor și a elementelor prefabricate pentru podețe.

„Au fost reluate lucrările şi pe primele loturi din Autostrada Ploieşti – Buzău (63,25 km), între Dumbrava şi Pietroasele! Mobilizarea în şantier a crescut pe Lotul 1 (Dumbrava – Mizil) şi pe Lotul 2 (Mizil – Pietroasele), parte din A7 (Autostrada Moldovei)”, a informat CNAIR, într-o postare realizată pe Facebook.

Termenele din contract prevăd deschiderea celor două loturi în 2024

Termenele din contract prevăd deschiderea celor două loturi în acest an. Chiar și așa, mai sunt foarte multe lucrări de executat.

Specificațiile pentru lotul 1, Dumbrava – Mizil (21 km), sunt următoarele:

  • Antreprenor: Asocierea Impresa Pizzarotti&SPA – Pizzarotti SA – Retter Projectmanagement SRL;
  • Durată contract: 20 luni (execuție);
  • Valoare contract: 1,46 miliarde de lei, fără TVA;
  • Ordin de începere: 22.08.2022;
  • Stadiu actual: 43%;
  • Termen deschidere: 2024.

Specificațiile pentru lotul 2, Mizil – Pietroasele (28,35 km), sunt următoarele:

  • Antreprenor: Asocierea SC Coni SRL – Trace Group Hold PLC;
  • Durată contract: 20 luni (execuție);
  • Valoare contract: 1,24 miliarde de lei, fără TVA;
  • Ordin de începere: 12.08.2022;
  • Stadiu actual: 41,2%;
  • Termen deschidere: 2024.

Au fost realizate mai multe estimări cu privire la lucrările din 2024

Amintim că au fost realizate mai multe estimări cu privire la lucrările din 2024. De exemplu, Asociația Pro Infrastructură spune că s-ar putea deschide aproximativ 200 de kilometri de autostradă și drum expres, în cel mai favorabil scenariu.

Asociația Pro Infrastructură a afirmat într-o postare pe Facebook că, având în vedere numeroasele variabile din acest an, este dificil să se facă o prognoză exactă.

În scenariul pesimist, ne-am putea bucura de doar 55 de kilometri de autostradă, incluzând loturile sigure, precum DEx16 Oradea, A0 Sud 1, A7 Focșani și nodurile A0. În scenariul foarte optimist, această cifră ar putea ajunge la 140 de kilometri de autostradă, adăugând A0 Sud 3, A1 Pitești-Curtea de Argeș, DEx4 Tureni și DEx12 Colonești-A1. Pro Infrastructura menționează că aceasta ar fi o performanță record.

Asociația a evidențiat și o listă a șantierelor care ar putea începe în 2024, inclusiv secțiunile 2 și 3 ale A1 Sibiu-Pitești, veriga-lipsă Margina-Holdea, A8 Leghin-Moțca, A13 Arpașu-Sâmbăta, sectorul final din A7 Ploiești-Pașcani, A0 Nord între Afumați și Pantelimon, posibilul început al lucrărilor pe Bâcu-Corbeanca și posibila începere a construcției pe A3 Suplacu de Barcău-Chiribiș.