Majoritatea pasagerilor știe că nu-și poate pune picioarele goale pe cotiere, nu poate aduce în bagajul de mână mâncăruri care miros urât sau că nu trebuie să lase scaunul prea mult pe spate.

Potrivit site-ului travelawaits, modul în care ne tratăm unii pe alții în aeroport și în avion este ultima linie de apărare a sănătății noastre mintale. Care este, așadar, perspectiva modernă asupra etichetei în avion?

Iată care sunt cele mai importante reguli, conform bloggerilor de călătorii, însoțitorilor de zbor și altor profesioniști din industrie.

”Modul avion” nu este o sugestie

Aceasta nu este doar o chestiune de etichetă, este mai curând un exemplu de respectare a regulilor în vederea asigurării siguranței. Smartphone-urile, în special cele cu conexiuni 5G, pot cauza interferențe cu instrumentele de navigație și comunicare ale aeronavei.

Compartimentele de bagaje de deasupra capului sunt prețioase

De fiecare dată când cineva își îndeasă haina sau geanta în compartimentul de bagaje de mână, un alt pasager pierde șansa de a-și depozita bagajul de mână de dimensiuni normale. Este clar ca lumina zilei: compartimentul de bagaje de mână este DOAR pentru bagaje.

Valizele au prioritate față de rucsacuri, atâta timp cât rucsacurile încap sub scaunul din față. Dacă rucsacul este bagajul de mână, atunci nu ezita să folosești compartimentele de bagaje de mână de deasupra.

O altă specificare când vine vorba de compartimentele pentru bagaje de deasupra scaunului: Ar trebui să folosiți spațiul corespunzător locului pe care îl aveți în avion. Când vă puneți bagajul deasupra scaunului altcuiva, ocupați spațiul rezervat bagajelor sale.

Folosiți întotdeauna căști

Aceasta pare a fi o problemă din ce în ce mai mare, mai ales când vine vorba de pasagerii tineri și copii. Indiferent cine vizionează conținut sau ascultă muzică, ar trebui să folosească căști. Amintiți-vă că transportul aerian este deja stresant și nimic nu agravează stresul mai mult decât zgomotele neplăcute.

Atenție la storurile hublourilor

Pasagerilor le place să se uite pe ferestrele avionului. De aceea, ar trebui să vă asigurați că ceilalți pasageri din rândul vostru pot vedea momentul aterizării pe fereastră.

Atenție și dacă soarele strălucește puternic. Ar putea fi inconfortabil pentru pasagerii care stau în lumină directă. În plus, lumina puternică se poate reflecta pe ecranele de sticlă, creând o senzație inconfortabilă pentru pasagerii așezați pe alte rânduri.

Tratați personalul din avion cu respect

Acest tip de etichetă pare mai evident decât este. Chiar și un zâmbet poate fi de mare folos personalului de zbor care are o zi dificilă.

Nu faceți conversație mai mult decât e necesar

Puțină conversație este normală în timp ce vă urcați în avion sau în timpul zborului. Dar nimic nu este mai neplăcut decât un om băgăcios, care tot timpul, pe parcursul unui zbor de câteva ore, are ceva de vorbit. În plus, mulți oameni se tem de experiența zborului cu avionul, iar o conversație inutilă îi poate face să se simtă și mai stresați.