Stoilov a spus că aeroportul Ştrăklevo, situat la 15 kilometri din Ruse, ar putea deveni foarte atractiv pentru companiile low cost deoarece cele două aeroporturi bucureştene – Otopeni şi Băneasa – sunt supraaglomerate şi nu pot să facă faţa traficului enorm. În opinia lui Stoilov, momentul este extrem de potrivit pentru redeschiderea aeroportului Ştrăklevo deoarece din cauza crizei financiare, România a renunţat la construirea unui aeroport la sud de capitală.

Prefectul regiunii Ruse a spus că cele două licitaţii pentru concesionarea aeroportului organizate în urmă cu câţiva ani au fost organizate foarte prost, iar condiţiile incluse în proiectul de contract pentru concesionare nu erau realiste. De aceea cele două încercări de a găsi un concesionar au eşuat. Procedura care va fi utilizată acum va fi cât se poate de realistă, a spus Stoilov. El a adăugat că autorităţile bulgare discută deja cu peste zece de companii aeriene din Europa şi din restul lumii care ar putea efectua zboruri de pe aeroportul Ruse. Locaţia aeroportului este foarte bună deoarece Ruse este un nod de transport important, unde se reunesc căi de transport fluvial, feroviar şi rutier.

Distanţa dintre Ruse şi Bucureşti este în jur de 70 de kilometri. În prezent mulţi bulgari din zona Ruse folosesc aeroporturile bucureştene deoarece sunt mult mai aproape decât cel din Sofia, situat la peste 300 de kilometri, sau cel din Varna – la 180 de kilometri.