Opțiunile puse de producătorii auto la dispoziția  doritorilor de vehicule care pot transporta obiecte voluminoase până în vârf de munte sau prin albia unui râu tumultuos nu sunt multe. De fapt, le poți număra pe degetele de la o mână, dacă nu iei în calcul modelul BT 50 al celor de la Mazda, care și-a găsit doar patru clienți în acest an. În rest, cifre de vânzări cel puțin interesante, chiar mai mari decât anul trecut, ceea ce arată că există clienți pentru astfel de „hamali“ dispuși să facă orice pentru a satisface ambițiile stăpânului.

Conform APIA, în perioada ianuarie-iulie 2012, cel mai vândut astfel de vehicul a fost Ford Ranger (294 de unități), un lider neașteptat dacă avem în vedere că, anul trecut, acest model nu a mai fost prezent pe piață, iar Nissan Navara se simțea ca peștele în apă pe fotoliul de lider. Acum, Navara a adunat 240 de cumpărători și se vede amenințat și de ocupantul poziției a treia, Volkswagen Amarok (203 unități). Ceilalți competitori din acest minisegment sunt Mitsubishi L200 și Toyota Hilux. În total, anul 2012 a adus doar ceva mai mult de 1.000 de clienți comercianților de vehicule de transport sub 3,5 tone cu tracțiune integrală.

Cuvânt de ordine: extrem

În majoritatea cazurilor, mașinile din acest segment sunt dotate cu motoare diesel de 2 până la 2,5 litri, pe cât posibil economice și suficient de puternice pentru a asigura depășirea oricărui potențial obstacol. Ei bine, pentru cei de la Nissan ideea de a oferi minimul necesar pentru a ajunge din punctul A în B nu pare să fi fost suficientă. Este și motivul pentru care în oferta producătorului a apărut o adevărată „super-Navara“. Dotat cu un propulsor V6 care dezvoltă 231 CP, cărăușul s-a metamorfozat, oferind șoferului reprize impresionante pentru un astfel de vehicul. Gestionată de transmisia automată cu șapte trepte, forța motorului se face simțită brutal atât pe șosea, cât și pe teren accidentat. Orice apăsare mai puternică a pedalei de accelerație provoacă un muget surd, urmat rapid de un impuls caracteristic mai degrabă SUV-urilor premium.

Pornind de la premisa că forța fără stil este un greu de vândut, designerii și inginerii Nissan au adăugat Navarei o mulțime de dotări împrumutate tot din segmentele superioare. Așa se face că puternicul cărăuș pune la dispoziția celor dispuși să plătească ceva mai mult de 47.000 de euro, jante din aliaj, trepte laterale cromate, geamuri fumurii, bare longitudinale pe plafon, scaune, volan și levier al cutiei de viteze îmbrăcate în piele, cruise control, trapă acționată electric, încălzire în scaune, aer condiționat cu reglare separată, comenzi pe volan, sistem de infotainment BOSE cu ecran tactil de șapte inci și hard-disk de 40 GB.  Nici capitolul siguranță nu a fost lăsat deoparte. Navara V6 este dotată cu ABS + EBD, șase airbaguri, ESP și tetiere active. Nu lipsesc nici diferențialul blocabil și nici sistemul antidemaraj NATS.

Faptul că Nissan Navara V6 în echiparea LE este mai degrabă un SUV de lux, care oferă în plus o capacitate de încărcare impresionantă, decât o simplă camionetă cu tracțiune integrală nu pare să fi sensibilizat, deocamdată, mulți români. Doar o singură astfel de mașină apare ca vândută în raportul APIA din acest an. Este cert însă că mulți dintre cei care au curiozitatea să o încerce pot avea o surpriză mai mult decât plăcută.