600 de blocuri rămân fără apă caldă în București, a anunțat primarul Capitalei. „Sunt 600 (de blocuri) din 8.000, asta înseamnă 7%. Într-adevăr, dacă ai ghinionul să fii în cei 7% nu e foarte plăcut.

Am pățit-o și eu azi-dimineață. Din cele 600 sunt vreo 200 care sunt generate de acest conflict de la Sectorul 1 și de nefuncționarea CET Grivița. CET Grivița, care e gestionată de Consiliul Local Sector 1 și de Primăria Sector 1, dă doar 3% din cantitatea de energie termică a Bucureștiul numai că, în situația în care conductele sunt așa de vechi, e important ca sursa de căldură să fie aproape.

Deci cele 15.000 de apartamente care sunt acoperite de CET Grivița, când funcționează CET Grivița nu au probleme, altfel noi trebuie să aducem apă de la capătul bulevardului Timișoara. E o oarecare distanță”, a precizat Nicușor Dan, la B1 TV.

Blocaj administrativ, la Sectorul 1

Întrebat ce se întâmplă la Sectorul 1, acesta a răspuns: „Aici e un blocaj administrativ. Prima oară când vorbim de termoficare și nu vorbim de bani, ci e un blocaj administrativ.

E o companie în subordinea Consiliului Local Sector 1 și nu poate să plătească pentru că n-are bani în buget, bugetul a fost blocat, primarul zice că nu-l pune că are un conflict cu Consiliul, Consiliul acuză primarul.

E o discuție care eu sper să se termine cât mai curând că sunt 200 de blocuri pentru care asta e sursa principală pentru care au apă sub parametri. (…)

În rest, dacă sunt niște avarii, în loc să le îngropăm și să ne mirăm la iarnă că le descoperim, să intervenim iarna și să lăsăm oamenii iarna fără căldură, mai bine intervenim acum”.

12 la sută dintre locuințele din București nu au apă caldă

Din cauza lucrărilor la sistemul de termoficare, aproximativ 12% din locuințele din București nu au în acest moment apă caldă, a declarat Claudiu Crețu, director în cadrul Termoenergetica. Acesta precizează că durata intervențiilor variază în funcție de gravitatea problemei și poate dura între câteva zile și până la două săptămâni.

„Avem mai multe șantiere deschise, și fiecare în parte durează de la câteva zile la două săptămâni, cel mult. De exemplu în perioada de iarnă când apare o spărtură intervenim și rezolvăm avaria respectivă. Acum în perioada de vară, cu ocazia reviziilor, acolo unde constatăm că un tronson de 20 de m, 30 de m sau 50 de m de țeavă este într-o stare critică intervenim și schimbăm acel tronson astfel încât să nu ne mai pună probleme în perioada de iarnă. În decembrie anul trecut, pe un tronson am avut timp de o lună avarii repetate, din 10 m în 10 m sau din 5, în 5 m se spărgea.

Acolo unde conducta este ruginită evident problemele pot apărea în lanț. Acesta este motivul pentru care avem aceste lucrări care sunt absolut necesare pentru a avea o funcționalitate mai bună în perioada de iarnă. Acum este momentul să le remediem”, a transmis Claudiu Crețu.