Tot mai importante la nivel mondial, aceste trei companii par să subjuge total piața europeană întinzându-și tentaculele mecanizate către toate colțurile globului. Un raport al Autofacts, divizie a PricewaterhouseCoopers (PwC), dat publicității astăzi, arată că producătorii menționați au un ritm de creștere mult peste cel al competitorilor.
Dacă în 2010, Europa producea 16,3 milioane de vehicule ușoare (autoturisme și vehicule comerciale sub 3,5 tone), 5,4 milioane dintre acestea erau asamblate în Germania. În acest an producția cumulată a producătorilor europeni va depăși 17 milioane de unități, cu 5,8 milioane de vehicule având embleme ale mărcilor deținute de G3, pentru ca în 2015 nemții să producă 6,1 milioane din totalul de 19,4 milioane de mașini europene. În 2017 producția de vehicule ușoare a UE este estimată la 19,7 milioane de unități. Dintre acestea 6,4 milioane vor fi asamblate de „motorul industriei auto europene”, Germania.
Conform Autofacts, slăbiciunea pieței europene a avut darul de a îi împinge pe membri G3 să investească masiv în alte zone ale globului, în special în Asia. Ca urmare, din totalul mașinilor produse anul trecut sub mărcile Audi, SEAT, Skoda, Volkswagen, Bentley, Bugatti și Lamborghini (Volkswagen Group), BMW, Mini și Rolls-Royce (BMW Group), Mercedes-Benz, smart și Maybach (Daimler Group), circa 40% au fost asamblate în afara Europei. Iar stimările arată o creștere a ponderii vehiculelor asamblate dincolo de granițele UE. Astfel, în 2017 este așteptat ca G3 să producă doar 54% dintre vehiculele sale în Europa, restul fiind asamblate în special în Asia, dar și în America de Nord, Rusia, sau alte zone geografice.
Raportul Autofacts PwC arată și că investițiile făcute până acum de Volkswagen, BMW și Daimler în statele BRIC (Brazilia, Rusia India, și China) sunt de ordinul zecilor de miliarde. Astfel, numai în China, VW a investit 10,6 miliarde de euro, Daimler trei miliarde și BMW 1 miliard de euro. În Brazilia, VW a realizat investiții de 2,3 miliarde iar Daimler de 650 de milioane.